پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

آخرین وضعیت رنگ‌بندی کرونایی استان‌ها و شهرستان‌ها 15 آذر 1400

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
آخرین وضعیت رنگ‌بندی کرونایی استان‌ها و شهرستان‌ها 15 آذر 1400

وزارت بهداشت گزارش داد در روز دوشنبه 15 آذر 1400، در حال حاضر دو شهر کشور در وضعیت قرمز، 9 شهر در وضعیت نارنجی، 153 شهر در وضعیت زرد و 284 شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از جماران، مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: طی 24 ساعت گذشته، 77 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 130 هزار و 277 نفر رسید.

از دیروز (یکشنبه) تا امروز دوشنبه 15 آذر 1400 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 3 هزار و 356 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که 559 نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید19 در کشور به 6 میلیون و 137 هزار و 821 نفر رسید.

همچنین تا کنون 5 میلیون 930 هزار و 502 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند، سه هزار و 232 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند و 39 میلیون و 415 هزار و 479 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور انجام شده است.

تا کنون 58 میلیون و 193 هزار و 586 نفر دز اول، 48 میلیون و 349 هزار و 504 نفر دز دوم و یک میلیون و 397 هزار و 543 نفر، دز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به 107 میلیون و 940 هزار و 633 دز رسیده است.

در شبانه روز گذشته نیز 408 هزار و 862 دز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

در حال حاضر دو شهر کشور در وضعیت قرمز، 9 شهر در وضعیت نارنجی، 153 شهر در وضعیت زرد و 284 شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

خیز پنجم و مرگبار کرونا از ابتدای تیر ماه در کشور آغاز شد و وزارت بهداشت هشتم مهر ماه از عبور این خیز از کشور خبر داد.

این خیز در 28 مرداد و هفتم مهر ماه به ترتیب شمار تلفات از یکصد و 120 هزار نفر عبور کرد.

همچنین رکورد تلفات روزانه کرونا در این مدت چندین بار شکسته شد و روز دوم شهریور ماه با 709 مورد مرگ روزانه به بالاترین شمار تلفات از ابتدای شیوع کرونا در کشور رسید.

با این وجود، احتمال ورود سویه جدید کرونا با نام «اومیکرون» هشدارهایی را در پی داشته است.

هرچند بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هفتم آذر ماه گفت: تا به امروز موردی از ابتلا به سویه جدید کرونا که در آفریقای جنوبی شایع شده، در کشور گزارش نشده است.

اما در کنار واکسیناسیون، مردم باید همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند تا از گزند کرونا و سویه های مرگبار آن در امان بمانند.

*س_15 آذرماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها_س*

نقشه آبی رنگ کرونایی کشور طی روزهای گذشته استرس و اضطراب ناشی از همه گیری بیماری کووید 19 را در میان آحاد جامعه کم کرده است اما در کنار این آرامش، از دلهره ورود سویه جدید اومیکرون به کشورمان نباید غافل شد.

البته مسوولان اطمینان داده اند که تمامی مرزهای ورودی را تحت کنترل دارند تا حتی یک فرد آلوده به کرونا به کشور وارد نشود مصداق این ادعا اظهارات رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز است که امروز در خصوص ورود چند تبعه از کشورهای هند، پاکستان و مصر به بندرگاه های خوزستان و چگونگی ورود افراد از طریق مرزهای این استان گفت: از این افراد تست گرفته شده بود ولی قبل از اینکه 24 ساعت بگذرد و جواب تست آماده شود به آنها اجازه خروج از بندرگاه داده شده بود تا به سمت فرودگاه مهرآباد رفته و از کشور خارج شوند.

دکتر فرهاد ابول نژادیان افزود: اگرچه این افراد از کشورهای پرخطر نبودند ولی برای اینکه روند نظارت اصلاح شود، تذکر داده شد که اگر کسی قصد ورود از سایر کشورها را داشت و از وی تست پی سی آر گرفته شد باید تا تعیین تکلیف نتیجه تست در همان کشتی بماند و اجازه خروج و روادید نباید به وی داده شود.

وی اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل وزارت بهداشت در رابطه با مرزهای زمینی، دریایی و هوایی، کشورها به سه دسته تقسیم شدند. کشورهای ویژه که سویه جدید در آنها گردش بالایی داشته، کشورهای پرخطر که بروز این سویه در آنها افزایش یافته و دسته سوم سایر کشورها هستند. کشورهای ویژه عمدتا آفریقایی بوده مانند بوتسوانا، لسوتو، مالاوی، موزامبیک، نامیبیا، آفریقا جنوبی و زیمباوه که ورود مردم این کشورها به طور مستقیم و غیرمستقیم ممنوع است همچنین ایرانی هایی که بخواهند از این کشورها وارد شوند حتما باید 14 روز در قرنطینه بسر برند و سه نوبت تست پی سی آر داشته باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همچنین یادآورشد: کشورهای دیگر که سویه جدید در آنها شناسایی شده حتما باید 2 نوبت واکسیناسیون را انجام داده باشند و حداقل 2 هفته از آخرین دز آن گذشته باشد همچنین تست پی ی آر همراه داشته باشند اما در صورتی که همکاران بهداشت تشخیص بدهند و ما صلاح بدانند باید تست مجدد انجام دهند.

همچنین بر اساس اعلام دبیر ستاد مدیریت کرونا در خراسان رضوی کمیته‌های تخصصی قرارگاه کرونای این استان به منظور جلوگیری از انتشار سویه اومیکرون که در کشورهای آفریقایی و اروپایی شایع شده در آمادگی کامل قرار دارند.

دکتر علی‌اصغر انجیدنی افزود: در این رابطه میزان رهگیری های مرتبط با بستگان و اطرافیان مبتلایان به کرونا در سطح خراسان رضوی افزایش یافته است.

*س_15 آذرماه و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها_س*

در رابطه با وضعیت تردد اتباع داخلی و خارجی از مرز زمینی آستارا در خبرهای امروز به این موضوع اشاره شده که قبل از شیوع کرونا، ترددها به رقم یک میلیون نفر و بیش از این هم می‌رسید و اکنون در پی ممنوعیت و محدودیت رفت و آمدها، به حدود 16 هزار نفر در هشت ماه امسال تنزل پیدا کرده است.

همچنین پیش از شیوع کرونا روزانه 2 تا سه هزار تبعه جمهوری آذربایجان، بدون الزام به داشتن روادید، از مرز زمینی آستارا وارد ایران می شدند و عده کثیری از آنها بعد از خرید مایحتاج خود به کشور خویش باز می گشتند و برخی نیز برای درمان، زیارت و دیدار با اقوام خویش به سایر شهرها و استان های ایران سفر می کردند.

در این شرایط رفت و آمد روزانه گردشگر و مسافر داخلی و خارجی از مرز، در چرخه اقتصادی این شهرستان و حتی استان گیلان تاثیرگذار بود و بنا بر اعلام اتاق اصناف آستارا، محدودیت رفت و آمدها سبب تعطیلی نزدیک به 10 غرفه در بازار ساحلی و تعدادی دیگر از اصناف در پاساژها شد و اکنون تردد افراد در مرز آستارا به موارد خاص و ضروری محدود شده، به طوری که مدیرکل گمرک این شهرستان تعداد کل ترددکنندگان از مرز در هشت ماه گذشته را 16 هزار و 333 نفر اعلام کرد.

دکتر کریم رسولی تصریح کرد: از ابتدای امسال تا اول آذرماه یکهزار و 301 هموطن از مرز آستارا به ایران وارد و یکهزار و 230 هموطن نیز از این مرز خارج شده اند و همچنین 6 هزار و 802 تبعه خارجی نیز از مرز آستارا به ایران وارد و هفت هزار تبعه خارجی نیز از کشور خارج شده اند.

خبرنگاران مراکز استانی امروز 15 آذرماه نیز به روال روزهای قبل در خبرها و گزارش ها به ارائه وضعیت کرونایی نقاط مختلف کشور پرداختند که در ادامه به مهمترین آنها اشاره می شود:

هرمزگان / طی 72 ساعت گذشته سه مورد فوتی ناشی از کرونا در هرمزگان ثبت شده، آمار مبتلایان کرونا در هرمزگان 723 نفر بوده و 32 نفر در شبانه روز گذشته بستری شدند که حال 6 نفر از آنها بسیار وخیم گزارش شده است، آخرین آمار واکسیناسیون کرونا در استان 2 میلیون و 521 هزار و 640 نفر است، اکنون تمامی مناطق استان به جز شهرستان حاجی آباد در وضعیت آبی قرار دارند.

آذربایجان غربی / طی 24 ساعت گذشته 218 نفر در این استان به کرونا مبتلا و 36 درصد این تعداد معادل 79 نفر در مراکز درمانی بستری شدند که این رقم بستری روزانه نیز از نهم تیر امسال، بی سابقه بوده و نشان دهنده کاهش قابل توجه بیماران است، در این مدت 2 بیمار هم در شهرستان های ارومیه و میاندوآب جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست دادند و تاکنون بیش از چهار میلیون و 300 هزار دز واکسن در استان تزریق شده است.

اردبیل / آمار جان‌باختگان کرونا در استان اردبیل برای چهاردهمین بار طی سه ماه اخیر به صفر رسید و مجموع فوتی‌های پنج موج شیوع بیماری کووید.19 در این استان در رقم 2 هزار و 581 نفر باقی ماند، طی شبانه روز گذشته 25 فرد جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی این استان بستری شدند که این میزان بستری نیز پایین ترین رقم در 3.5 ماه پیش بوده و نسبت به بالاترین آمار ثبت شده، 164 نفر کاهش را نشان می‌دهد، هم‌اکنون شهرستان‌های اردبیل، نیر، کوثر، گرمی، سرعین، خلخال، اصلاندوز و نمین در وضعیت آبی و شهرستان مشکین‌شهر، پارس‌آباد و بیله‌سوار در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند و تاکنون 892 هزار و 400 دز واکسن نوبت اول و 744 هزار و 838 دز واکسن نوبت دوم در این استان تزریق شده است.

اصفهان / تاکنون 91 درصد از جامعه هدف شهرستان خور و بیابانک در شرق استان اصفهان دز اول و 85 درصد نیز دز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و بر اساس آخرین رنگ‌بندی همه‌گیری بیماری کووید -19، این شهرستان در وضعیت آبی (خطر پایین) قرار دارد.

البرز / 40 بیمار کووید 19 طی 24 ساعت گذشته در بیمارستان‌های البرز پذیرش و تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گرفتند و سه بیمار بدحال هم جان باختند و اکنون تمامی هفت شهرستان تابعه این استان در وضعیت آبی کرونایی به سر می برند.

خوزستان / پس از 21 ماه از شیوع بیماری کووید 19 در کشور، روز گذشته بستری بیمار جدید کرونایی در بیمارستان بزرگ دزفول به صفر رسید و این شهرستان اکنون در وضعیت آبی قرار دارد.

کردستان / 52 درصد جمعیت هدف (بالاتر از 12 سال) برابر با 123 هزار نفر از مردم شهرستان سقز هر 2 دز واکسن کرونا را دریافت کرده اند و اکنون 10 بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان سقز بستری هستند.

کرمانشاه / 2 نفر دیگر در شبانه روز گذشته فوت کرده و 198 بیمار کووید 19 در مراکز درمانی بستری شدند و شهرستان‌های قصرشیرین، کنگاور، ثلاث باباجانی، اسلام آبادغرب و دالاهو در وضعیت آبی و شهرستان‌های کرمانشاه، هرسین، سنقر وکلیایی، پاوه، گیلانغرب، جوانرود، سرپل ذهاب، روانسر و صحنه هم در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

گیلان / در زمان حاضر مرگ و میر ناشی از کرونا در شهرستان رشت به یک نفر در روز رسیده و 105 بیمار مبتلا به بیماری کووید 19 در شهرستان رشت بستری هستند و تاکنون 736 هزار و 790 نفر شامل افزون بر 87 درصد، دز یک و 662 هزار و 800 نفر معادل 78 درصد، دز دوم کرونا را دریافت کرده اند و شهرستان رشت مرکز استان گیلان با 881 هزار و 214 نفر جمعیت در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد.

خراسان رضوی / وضعیت کنونی شیوع ویروس کرونا در میان شهرستانهای 33 گانه خراسان رضوی شامل یک شهرستان ارنجی، هفت شهرستان زرد و 25 شهرستان آبی است، شهر طبس در استان خراسان جنوبی هم در وضعیت قرمز و بردسکن در شرایط نارنجی قرار دارد، تاکنون افزون بر 90 درصد جمعیت بالای 18 سال در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی در استان خراسان رضوی دز نخست و 71 درصد دز دوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

سیستان و بلوچستان / با اضافه شدن 88 مورد جدید کرونا طی24 ساعت گذشته شمار مبتلایان این استان به 132 هزار و 918 نفر رسید و در این مدت یک نفر دیگر جان خود را از دست داد، هم اکنون 159 بیمار حاد تنفسی و 46 فرد مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند.

*س_41 مورد جدید ابتلا به کرونا در منطقه کاشان ثبت شد_س*

معاون بهداشت و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: شمار آزمایش مثبت کرونا در این منطقه از آغاز شیوع این ویروس (اسفند 98) تاکنون با ثبت 41 مورد جدید به 54 هزار و 903 نفر رسید.

مهدی دلاوری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: 296 هزار و 270 نفر از ابتدا شیوع کرونا تاکنون به مرکزهای بستری و سرپایی تشخیصی و درمانی کاشان و آران و بیدگل مراجعه کرده‌اند و 18 هزار و 716 بیمار حاد تنفسی نیز از بیمارستان‌های این شهرستان‌ها مرخص شده‌اند.

وی با بیان اینکه طی 24 ساعت گذشته هیچ مورد فوتی در منطقه کاشان گزارش نشده است، اظهار داشت: در همین مدت 10 بیمار جدید حاد تنفسی در این منطقه بستری شدند که از این تعداد هفت بیمار با سن 26 تا 94 سال در مرکزهای درمانی کاشان و سه نفر با سن 42 تا 74 سال در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان قرار گرفتند.

دلاوری ادامه داد: 78 بیمار مبتلا به کرونا در مرکزهای درمانی این منطقه بستری هستند که از این تعداد، 43 بیمار در کاشان و 35 نفر در آران و بیدگل تحت مراقبت و درمان قرار دارند.

وی شمار بیماران کووید 19 بستری در بخش مراقبت‌های ویژه مرکزهای درمانی منطقه کاشان را 11 نفر اعلام و اضافه کرد: 6 نفر از بیماران در کاشان و پنج نفر در آران و بیدگل بستری هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به مراجعه 273 نفر به درمانگاه‌های حاد تنفسی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در 24 ساعت گذشته گفت: 6 هزار و 577 نفر نیز شمار پذیرش بستری موقت در مرکزهای ریفرال (زیر مجموعه) دانشگاه است.

وی در خصوص واکسیناسیون جمعیت بالای 12 سال منطقه کاشان خاطر نشان کرد: از ابتدای طرح ملی واکسیناسیون علیه ویروس کرونا تاکنون 77 و 38 صدم درصد واجدان شرایط نوبت نخست و 64 و سه صدم درصد نوبت دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

وضعیت کرونایی کاشان زرد و شهرستان آران و بیدگل آبی است.

جمعیت نزدیک به 500 هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

*س_شمار مبتلایان جدید کرونا در سیستان و بلوچستان به 88 نفر رسید_س*

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: با افزوده شدن 88 مورد جدید کرونا طی24 ساعت گذشته در سیستان و بلوچستان شمار مبتلایان این ویروس در استان به 132 هزار و 918 نفر رسید.

دکتر سید محمد هاشمی شهری روز دوشنبه اظهارداشت: با فوت یک نفر دیگر در شبانه‌روز گذشته شمار درگذشتگان ناشی از کرونا در سیستان و بلوچستان به 2 هزار و 640نفر رسید.

وی با بیان اینکه هم‌اینک 159 بیمار حاد تنفسی و 46 فرد مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند افزود: از مردم عزیز درخواست می‌شود در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان ادامه داد: از آنجایی که کشف راه‌های انتقال کرونا و عوارض ناشی از آن نیازمند گذشت مدت‌زمانی از شیوع و اپیدمی ویروس است و سپس براساس یافته‌های علمی رفتار عامل بیماری شناسایی می‌شود ضروریست شهروندان تمام نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه کمبودی در داروهای ضد ویروس و تجهیزات موردنیاز بیماران کرونایی در سیستان و بلوچستان وجود ندارد گفت: براساس مطالعات انجام شده واکسیناسیون عمومی از شمار مبتلایان، بستری و فوت‌شدگان ناشی از کرونا به شدت کاسته و این روند کاهشی موارد ابتلا به کرونا در این استان نیز ارتباط مستقیمی با انجام واکسیناسیون داشته است.

*س_کرونا 2 خانواده دیگر کرمانشاهی را عزادار کرد_س*

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به فوت 2 نفر دیگر در شبانه روز گذشته براثر ابتلای قطعی به کرونا گفت: مجموع جان‌باختگان استان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به 2 هزار و 902 نفر رسیده است.

«مهدی محمدی» روز دوشنبه افزود: هم‌اکنون 198 بیمار کووید 19 در مراکز درمانی این استان بستری هستند که از این تعداد، 60 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند و حال 6 نفر آنها وخیم است.

وی اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته 45 نفر شامل 15 بیمار مثبت بستری و 30 بیمار مثبت سرپایی مبتلا به کرونا در سطح استان شناسایی شدند که نسبت به روز قبل 20 نفر بیشتر است.

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه یادآور شد: در 24 ساعت گذشته 68 نفر در مراکز درمانی استان با علایم کرونا بستری و 68 نفر هم پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شدند.

محمدی ادامه داد: 10 بیمار هم در شبانه روز گذشته در مراکز درمانی استان برای تزریق رمدسیویر بستری موقت شدند که در مقایسه با روز قبل تعداد آنها سه نفر کمتر است.

*س_پنج شهرستان استان کرمانشاه در وضعیت آبی کرونایی قرار گرفت_س*

براساس رنگ‌بندی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، پنج شهرستان این استان از روز شنبه 13 آذر در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند که شامل شهرستان‌های قصرشیرین، کنگاور، ثلاث باباجانی، اسلام آبادغرب و دالاهو است و شهرستان‌های کرمانشاه، هرسین، سنقر وکلیایی، پاوه، گیلانغرب، جوانرود، سرپل ذهاب، روانسر و صحنه هم در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 35 شهرستان و 2 هزار و 595 روستا است.

*س_بستری‌شدگان سندرم حاد تنفسی در آذربایجان‌غربی؛ کمترین رقم طی 5 ماه اخیر_س*

رییس کارگروه اطلاع رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی گفت: بستری شدگان سندرم حاد تنفسی در استان به 577 نفر کاهش یافته که کمترین رقم طی پنج ماه گذشته است.

علی احمد آقاپور روز دوشنبه افزود: طی 24 ساعت گذشته 218 نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده و 36 درصد این تعداد معادل 79 نفر در مراکز درمانی بستری شدند.

وی اضافه کرد: این رقم بستری روزانه نیز از نهم تیر امسال، بی سابقه بود و نشان دهنده کاهش قابل توجه بیماران است.

وی با اشاره به روند کاهشی امیدوارکننده بستری شدگان در مراکز مراقبت های ویژه بیمارستان های استان اظهار کرد: در حال حاضر 140 نفر در این مراکز بستری هستند و 23 نفر نیز تنها با استفاده از دستگاه ونتیلاتور تنفس می کنند.

رییس کارگروه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: همچنین طی 24 ساعت گذشته، متاسفانه 2 بیمار در شهرستان های ارومیه و میاندوآب جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست دادند.

آقاپور گفت: با اضافه شدن این تعداد، کل فوتی های ناشی از ابتلا به بیماری کووید 19 در استان به هفت هزار و 155 نفر رسیده است.

تاکنون 321 هزار نفر در آذربایجان غربی به کرونا مبتلا شده و 2.2 درصد از این تعداد، جان خود را از دست داده اند.

همچنین تاکنون بیش از چهار میلیون و 300 هزار دز واکسن در آذربایجان غربی تزریق شده است.

*س_دومین روز متوالی بدون فوتی در چهارمحال و بختیاری ثبت شد_س*

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: طی 48 ساعت گذشته موردی از فوتی ناشی از ویروس کرونا در استان ثبت نشده و موارد فوتی در این استان کماکان یک هزار و 738 مورد است.

مجید شیرانی روز یکشنبه افزود: در 24 ساعت گذشته 27 بیمار مبتلا به ویروس کرونا نیز در استان شناسایی شده است که از این تعداد پنج بیمار بستری شدند و 22 بیمار نیز به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند.

وی، مجموع بستری‌های فعلی در بخش‌های کرونا مراکز درمانی استان را 118 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد بیماری 80 نفر قطعی اعلام شده و 13 بیمار نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

شیرانی با بیان اینکه از از ابتدای شیوع کرونا تاکنون 254 هزار و 545 تست تشخیص مولکولی کرونا در استان گرفته شده است، تصریح کرد: از این تعداد تست یک سوم بیماران مشکوک به علائم بالینی کرونا در استان مثبت قطعی اعلام شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بیش از 90 درصد بیماران مبتلا به کرونا در استان بهبود یافته‌اند و 2 درصد آنها جان خود را از دست داده‌اند، خاطرنشان کرد: میزان موارد بهبودی در استان در مقایسه با میانگین کشوری بالاتر است.

شیرانی با بیان اینکه هنوز 14 درصد از جمعیت بالای 12 سال استان در برابر کرونا واکسینه نشده‌اند، افزود: این افراد سلامت خود و اطرافیانشان را به خطر می‌اندازند و توصیه می‌شوند هرچه سریع‌تر اقدام به دریافت واکسن کنند.

بر اساس جدیدترین رنگ‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شهرستان‌های کوهرنگ، فارسان، سامان و خانمیرزا در وضعیت آبی (کم‌خطر) و شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، لردگان، اردل، کیار و بن در وضعیت زرد (خطر متوسط) شیوع کرونا قرار دارند.

*س_2 بیمار کرونایی در قم جان خود را از دست دادند_س*

رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در 24 ساعت منتهی به پانزدهم آذرماه 1400، 2 نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در این استان جان خود را از دست دادند.

محمدرضا قدیر با اشاره به آخرین وضعیت کووید 19 در قم، افزود: در این مدت 33 بیمار با علائم ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان‌های این استان پذیرش شدند.

وی اضافه کرد: از این تعداد، 24 نفر بستری و 28 نفر از افراد مبتلا به کرونا که در روزهای گذشته بستری شده بودند، ترخیص شدند.

وی ادامه داد: در حال حاضر 115 بیمار مبتلا به ویروس کرونا در این استان بستری هستند که 19 نفرشان بدحال می‌باشند.

قدیر بیان کرد: در 24 ساعت منتهی به پانزدهم آذرماه، 215 تست تشخیص کرونا از شهروندان گرفته شده که 41 مورد مثبت بوده است.

وی گفت: تاکنون یک‌میلیون و 371 هزار و 709 دز واکسن کرونا به شهروندان قمی تزریق شده است.

وضعیت کرونایی قم که از 23 تیرماه امسال به رنگ قرمز، از 20 شهریورماه به رنگ نارنجی و از 30 مهرماه به رنگ زرد درآمده بود، از روز 5 آذرماه جاری به رنگ آبی درآمد.

همچنین بخوانید