جمعه 31 فروردین 1403

آزادگان گنجینه ارزشمند انقلاب اسلامی هستند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
آزادگان گنجینه ارزشمند انقلاب اسلامی هستند

دزفول_ایرنا_امام جمعه شوش گفت: آزادگان فرهنگ انسان‌ساز دوره اسارت را تجربه کرده‌اند و گنجینه ارزشمند انقلاب اسلامی هستند و ملت بزرگ ما قدردان رنجها و تلاشهای این عزیزان هستند.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدمحمدامام درخطبه های نمازجمعه شوش با اشاره به 26مرداد سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، از آزادگان به عنوان نماد مقاومت و ایثار در دفاع از ارزشها یاد کرد و افزود: این افراد با تحمل سالها سختی و رنج دوران اسارت، هرگز دست از ارزشها و دستاوردهای نظام اسلامی نکشیدند و در دفاع از آن مرارتهای بسیار به جان خریدند. خطیب نمازجمعه شوش با اشاره به در پیش بودن ماه محرم اظهار داشت: آیین‌های عزاداری ماه محرم امسال در شهرستان شوش با رعایت کامل مسائل بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک و دستکش باشد.

وی عنوان کرد: ماه عزاداری امام حسین (ع) و یاران باوفای ایشان است و همه وظیفه دارند در آیین‌های عزاداری و سوگواری شرکت کنند زیرا این امر عامل سعادت دنیوی و اخروی افراد بوده و نوعی عبادت محسوب می‌شود. وی با اشاره به اینکه در روز مباهله پیامبر (ص) تنها در مقابل کفر قد علم کرد اظهار داشت: روز مباهله تجربه سختی برای پیامبر (ص) بود که صدها نفر از مسیحیان در آن روز با پیامبر مواجه بودند اما در اصل این مواجهه با کل تاریخ و بشریت بود و یک آزمون سخت را به فرمان خداوند پشت سر گذاشتند.

*س_برچسب‌ها_س*