جمعه 10 فروردین 1403

آزادی 1216 زندانی غیرعمد با گلریزان‌های مجازی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
آزادی 1216 زندانی غیرعمد با گلریزان‌های مجازی

تهران _ ایرنا خیرین خداجو با کمک 1500 میلیارد ریالی خود در ماه مبارک رمضان زمینه آزادی تعداد 1216 نفر از زندانیان جرایم غیرعمد را فراهم کردند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی ستاد دیه کشور، علی‌رغم محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا هموطنان نوعدوست از طریق مشارکت در جشن‌های گلریزان تلویزیونی و آیین‌های آزادی برگزار شده در فضای مجازی زمینه آزادی 10 زندانی زن و 1206 محکوم مالی مرد را فراهم نمودند که این میزان از استقبال عمومی در طی یک ماه بی‌سابقه بوده است.

کمک‌های خیرین در ماه رمضان رشد دو برابری دارد

کمک خیرین برای آزادی این زندانیان رقمی بالغ بر یکهزار و پانصد میلیارد ریال که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که مبلغی در حدود 740 میلیارد ریال جمع‌آوری گردید، رشد صد درصدی داشته است.

بیشترین مشارکت در آزادی به استان اصفهان اختصاص دارد

اصفهانی‌ها با کمک 212 میلیارد و 413 میلیون ریالی خود در رأس فهرست وجوهات اهدایی خیرین قرار گرفته و در رتبه‌های بعد مازندران و کرمان هستند که مردم این دو استان، هر کدام به ترتیب با پرداخت مبلغی بالغ بر 190 و 173 میلیارد ریال بیشترین کمک‌های واریزی را داشتند.

نزدیک به 26 درصد آزادی‌ها متعلق به سه استان است

از 1216 مورد آزادی صورت گرفته در ماه مهمانی، استان‌های اصفهان، گیلان و تهران در مجموع با آزادی 313 زندانی محکوم به موضوعات غیرعمد 26 درصد آزادی‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

کاهش زندانی غیرعمد به 4938 نفر

با اهتمام نیکوکاران و با احتساب آزادی‌های صورت گرفته در مبارک ماه رمضان جمعیت زندانیان جرایم غیرعمد در شرایط فعلی به تعداد 4 هزار و 938 نفر کاهش یافت.

*س_برچسب‌ها_س*