جمعه 10 فروردین 1403

آزادی قدس شریف آرزوی همه مسلمانان است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
آزادی قدس شریف آرزوی همه مسلمانان است

قصرشیرین - ایرنا - امام جمعه اهل سنت سرپل ذهاب گفت: آزادی قدس شریف آرزوی همه مسلمانان جهان است و امید داریم این مهم بزودی میسر و محقق شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا ملا رشید ثنایی عصر یکشنبه در جلسه شورای روحانیت و افتاء شهرستان های سرپل ذهاب، قصرشیرین و دالاهو در مسجد جامع قادر الحسینی اهل سنت سرپل‌ذهاب، افزود: امسال برگزاری همزمان عیدسعید فطر در جهان اسلام مایه مباهات بود.

وی با اشاره به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین اظهار داشت: از خدا می‌خواهیم این اتحاد و یکپارچگی را مستحکم تر کند و اسرائیل غاصب هرچه زودتر از بین برود. مدیر دفتر نمایندگی در امور اهل سنت کرمانشاه نیز با قدردانی از همکاری روحانیت منطقه در بسیاری از امور دینی گفت: واقعیت این است که مومنین هر چه در حوزه تقوا تلاش کنند کم کرده‌اند و کسانی‌که تظاهر به دیانت می‌کنند بالاخره ماهیت آنان برای مردم آشکار خواهد شد.

حجت الاسلام حجت الله فاضلی افزود: علما بر اساس رسالتی که بر عهده دارند نباید اجازه دهند ارزش‌های جامعه خدشه دار شود. مدیر دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه اظهار داشت: بین تقوا و بی تقوایی در بیان احکام شرعی است و یک روحانی با بصیرت باید آنها را برای مردم تشریح و بیان کند چون بی تفاوتی در این زمینه میدان را برای فعالیت افرادی که این ملاحظات را ندارند و منافع برایشان مهم است باز خواهد کرد.

قدردان نظام و حاکمیت اسلامی باشیم  جانشین و معاون فرهنگی و امور اجتماعی دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه نیز گفت: ما باید قدردان نظام و حاکمیت اسلامی باشیم.

احمد محمدی افزود: ما در سایه این نظام، امور مذهبی و دینی خود را انجام می‌دهیم و در نشر عقاید خود آزاد هستیم و مسوولان برای رونق و توسعه این مهم در چهاردهه گذشته آن را به اثبات رسانده‌اند. وی با اشاره به بخشی از جنایات صدام در حق کردها تاکید کرد: در عملیات انفال بیش از سه هزار مسجد در مناطق کردنشین تخریب و 182 هزار کرد قتل عام شدند. محمدی اظهار داشت: در جنایت حمله شیمیایی به شهر حلبچه نیز پنج هزار انسان بیگناه قتل عام شد و تنها کشوری که این جنایت را به تمام دنیا مخابره و در محافل بین المللی از مردم مظلوم کرد دفاع کرد، ایران اسلامی بود. جانشین و معاون فرهنگی و امور اجتماعی دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در امور اهل سنت کرمانشاه ادامه داد: در طول هشت سال جنگ تحمیلی تنها پناهگاه و حامی میلیون ها کرد که به کرات مورد تهدید رژیم بعث قرار گرفتند، مردم و مسوولان جمهوری اسلامی بودند که آنها را با آغوش باز تکریم کردند. محمدی اضافه کرد: متاسفانه 2 دستگی بین جهان اسلام باعث شده رژیم صهیونیستی حملات زیادی به مردم بی پناه غزه داشته باشد و فقط در یک شب 100 بار آن را بمباران کند. اوبا اشاره به نقش موثر شوراهای روحانیت ادامه داد: شورای روحانیت و افتاء، ضمن اینکه عامل وحدت وا نسجام و برادری باید باشند از هرگونه فتاوا که باعث شود وحدت و تقریب خدشه دار شود خودداری کرده و در مقابل آن بموضع گیری کند چرا که تشتت و تفرفه نقشه دشمن است و به نفع ما نیست. وی افزود: روحانیت منطقه نباید اجازه دهند تفکرات افراطی در این منطقه رشد پیدا کند و این امر مهم جز با روشنگری و نقش آفرینی و فعالیت علما میسر نیست. در پایان اعضای شورای روحانیت و افتاء این شهرستان‌ها ضمن تقدیر از تشکیل جلسه بر همکاری و همراهی روحانیت منطقه در خصوص مناسبت‌های ملی و مذهبی، وحدت رویه در همه زمینه ها و تداوم جلسات هم اندیشی تاکید کردند.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از 90 هزار نفر جمعیت دارد.

*س_برچسب‌ها_س*