سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403

آزمون دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد مازندران غیر حضوری برگزار می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
آزمون دانشجویان پزشکی دانشگاه آزاد مازندران غیر حضوری برگزار می‌شود

ساری - ایرنا - رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران گفت: آزمون پایان ترم سال تحصیلی جاری دانشجویان رشته پزشکی و پیراپزشکی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین کرمانیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: طبق برنامه ریزی این آزمون به صورت غیر حضوری و مجازی از هفته اول مرداد ماه سال جاری برگزار خواهد شد. وی گفت: پیش از موج دوم همه گیری کرونا، آزمون سایر دانشجویان این دانشگاه در رشته های مختلف با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی به صورت حضوری برگزار شد.

کرمانیان افزود که کلاس ترم تابستانی دانشجویان این دانشگاه که از چهارم مرداد ماه سال جاری شروع می شود و به صورت غیر حضوری و در قالب مجازی برگزار و آزمون آن نیز به همین شیوه در شهریور ماه برگزار خواهد شد. رییس دانشگاه آزاد اسلامی مازندران گفت: در صورت تداوم همه گیری ویروس کرونا برای سال تحصیلی آینده، زیرساخت لازم در این دانشگاه برای برپایی کلاس های غیر حضوری وجود دارد و با تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا، این کلاس ها نیز غیر حضوری ادامه می یابد. وی افزود: دانشگاه آزاد در روزهای اولیه همه گیری ویروس کرونا، زیرساخت های لازم را برای ارائه بسته های آموزشی به صورت مجازی و غیر حضوری فراهم کرد و مشکلی زیرساختی ندارد. کرمانیان مهم ترین مشکل برای ارائه بسته آموزشی غیر حضوری را برای واحدهای درسی عملی و آزمایشگاهی دانست و اظهار داشت: با رعایت پروتکل های بهداشتی، امکان ارائه بسته های آموزشی آزمایشگاهی به صورت حضوری در دانشگاه فراهم است. وی سلامت دانشجویان را اولویت اول برنامه های دانشگاه آزاد اسلامی به خصوص در همه گیری ویروس کرونا برشمرد و اضافه کرد: دانشجویان غیر بومی با تداوم همه گیری ویروس کرونا می توانند خدمات آموزشی خود را به صورت مجازی و یا حتی در صورت حضوری از دانشگاه های استان محل سکونتشان دریافت کنند. تخفیف 50 درصدی کرونایی برای دانشجویان دانشگاه آزاد  معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی مازندران هم در این نشست گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا برای کمک به دانشجویان برای ترم تحصیلی آینده (1400-99) شهریه رشته های کاردانی و کارشناسی از تخفیف 50 درصدی برخوردار می شوند. یاسر رستمیان افزود: این تخفیف شامل رشته های مرتبط با علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی مازندران واحد ساری نمی شود. وی گفت: علاوه بر این، برای کمک به دانشجویان در پرداخت شهریه نیز تسهیلاتی را تا سقف 150 میلیون ریال به صورت قرض الحسنه برای رشته های کارشناسی و 100 میلیون ریال برای کارشناسی ارشد تصویب رسید که در اختیار متقاضیان قرار می گیرد. رستمیان با تایید وجود صندلی خالی در دانشگاه آزاد اسلامی مازندران، افزود: صندلی خالی دانشگاه ها از دانشجو صرفا مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی مازندران و یا مجموعه آن در سطح استانی و کشوری نیست و بیشتر دانشگاه های دولتی و غیر دولتی با این مشکل مواجهند. معاون دانشگاه آزاد اسلامی ممازندران علت خالی ماندن صندلی های دانشجویی را تعدد موسسات آموزش عالی غیر دولتی و دولتی در سطح کشور اعلام کرد.

دانشگاه آزاد اسلامی 13 شعبه در استان مازندران دارد که حدود 40 هزار دانشجو در 172 رشته در آنها تحصیل می کنند. واحدهای دانشگاه آزاد مازندران حدود یکهزار و 495 عضو هیات علمی و 689 آزمایشگاه دارد. دانشگاه آزاد اسلامی مازندران واحد ساری هم حدود 6 هزار دانشجو دارد.

*س_برچسب‌ها_س*