شنبه 1 اردیبهشت 1403

آغاز واکسیناسیون افراد بالای 55 سال در استان مرکزی

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
آغاز واکسیناسیون افراد بالای 55 سال در استان مرکزی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک از آغاز واکسیناسیون کرونا افراد بالای 55 سال یعنی متولدین 1345 به قبل خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید محمد جمالیان در گفتگو با دیارآفتاب؛ درباره واکسیناسیون گروه های هدف اظهار کرد: از روز سه شنبه مورخ 5 مرداد ماه 1400 کلیه افراد 60_55 اراکی می توانند با در دست داشتن کارت ملی به یکی از 4 مراکز واکسیناسیون (ساختمان شماره 2 دانشگاه علوم پزشکی اراک سالن ورزشی شهید ساکی، سالن ورزشی یادگار امام واقع در کوی رضوی، سومین مرکز تزریق واکسن واقع در انتهای خیابان قائم مقام، جنب استخر شهرداری، و مرکز تجمیعی مصلی بیت المقدس اراک)، مراجعه کرده و واکسن دز اول خود را دریافت کنند.

وی افزود: در شهرستان ها استان مرکزی، افراد بالای 55 سال با مراجعه به مراکز واکسیناسیون تعیین شده نسبت به انجام این امر مهم اقدام نمایند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی اراک در ادامه تصریح کرد: افرادی که بر اساس تاریخ ثبت شده در کارت واکسیناسیون، زمان تزریق دز دوم واکسن آسترازنکا آن ها فرا رسیده است؛ همچنان می توانند به مصلی بیت المقدس (درب میدان البرز) مراجعه کرده و دز یادآور واکسن خود را دریافت کنند.

متولی سلامت استان مرکزی تاکید کرد: با وجود اینکه چهارم مردادماه، آخرین فرصت مراجعه افراد بالای 60 به منظور دریافت واکسن بود، مجددا این فرصت تمدید شده است و این گروه سنی هر چه سریعتر به مراکز مربوطه مراجعه کرده و واکسن خود را دریافت کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: تا تاریخ 4 مرداد ماه 1400 حدود 214663 دز واکسن کرونا تحویل دانشگاه علوم پزشکی اراک شده که از این تعداد 151489 دز نوبت اول و 63174 دز نوبت دوم بوده اند و در مجموع حدود 82/2 درصد آن تزریق شده است.

جمالیان در ادامه آمار دز واکسن تزریق شده را در نوبت های اول و دوم به تفکیک بیان کرد و گفت: تاکنون از میان تعداد واکسن های تحویل گرفته شده، 176406 دز واکسن در دو نوبت به افراد بر اساس اولویت بندی تزریق شده است به طوریکه 126471 دز در نوبت اول و 49935 دز در نوبت دوم بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در پایان پیروزی بر کرونا را با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در کنار واکسیناسیون دانست و از همشهریان تقاضا کرد که در کنار رعایت پروتکل های بهداشتی به دنبال واکسینه کردن خود باشند.

انتهای پیام /