پنج‌شنبه 30 فروردین 1403

آلودگی هوا همچنان مهمان شهر‌های صنعتی

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
آلودگی هوا همچنان مهمان شهر‌های صنعتی

کارشناس هواشناسی گفت: سه‌شنبه و چهارشنبه جوی پایدار در اغلب مناطق کشور حاکم است و در شهر‌های صنعتی افزایش غلظت آلاینده‌های جوی پیش بینی می شود.

صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی در گفت و گو با  باشگاه خبرنگاران جوان، تصریح کرد: امشب در مناطقی از غرب کشور از جمله کرمانشاه، همدان، لرستان، غرب اصفهان، شمال خوزستان، چهارمحال بختیاری، مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز واقع در زنجان، قزوین، البرز و تهران ابرناکی، رگبار باران گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. در ارتفاعات بارش به صورت برف است.

او ادامه داد: امشب و فردا در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید گاهی همراه با گرد وخاک رخ می‌دهد.

ضیائیان تاکید کرد: سه‌شنبه و چهارشنبه جوی آرام و پایدار در اغلب مناطق کشور حاکم است. در شهر‌های صنعتی و پر جمعیت افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود.

کارشناس هواشناسی بیان کرد: از اواخر وقت چهارشنبه و صبح پنجشنبه با نفوذ موجی از شمال غرب در آذربایجان غربی، کردستان و به تدریج آذربایجان شرقی، برخی مناطق نیمه جنوبی اردبیل، زنجان و کرمانشاه رگبار باران همراه با وزش باد شدید و در مناطق مرتفع بارش برف رخ می‌دهد.

ضیائیان بیان کرد: روز جمعه در بیشتر مناطق کشور آسمان آفتابی است فقط در شرق مازندران و گلستان رگبار پراکنده باران همراه با وزش باد دور از انتظار نیست.

او درباره آب و هوای تهران گفت: آسمان تهران فردا صاف تا نیمه ابری همراه با غبار محلی است. بیشترین دمای تهران به 14 درجه و کمترین آن به 6 درجه می رسد.