پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

آمار عجیب از حمله سگ‌ها به انسان در یک شهرستان

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
آمار عجیب از حمله سگ‌ها به انسان در یک شهرستان

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گلپایگان گفت: در سال گذشته 477 مورد حیوان گزیدگی و از ابتدای سال جاری تاکنون 169 مورد حیوان گزیدگی که اکثرا توسط سگ بوده در شهرستان گزارش شده که باید کمیته اتلاف حیوانات فعال‌تر شود. اکنون هر دُز واکسنی که برای افراد حیوان گزیده تزریق می‌کنیم حدود 2 میلیون و 250 هزار تومان برای دولت هزینه در بردارد.

علی اصغر صبوحی، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گلپایگان گفت: از ابتدای اسفند سال 1398، 24 هزار و 297 مورد تست کرونا در شهرستان گلپایگان گرفته شده که از این تعداد 37 درصد آنها مثبت بوده است. در مرداد ماه تقریبا هر فردی که به مراکز درمانی مراجعه کرده تست کرونای وی مثبت بوده است. همچنین طی مدت اخیر 2 مورد فوتی کرونایی داشتیم که یکی از آنها بیماری زمینه‌ای داشت و دیگری واکسن کرونا تزریق نکرده بود.

به گزارش عرشه آنلاین، وی ادامه داد: جمعیت بالای 5 سال شهرستان، 83.2 درصد نوبت اول و 76.48 درصد نوبت دوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. همچنین از جمعیت بیش از 98 هزار نفری شهرستان 15 هزار و 638 نفر هیچکدام از دُزهای واکسن کرونا را تزریق نکرده‌اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گلپایگان گفت: گلپایگان یک بیمارستان با 102 تخت فعال، 11 بخش درمانی، 34 پزشک متخصص و 3 فوق تخصص دارد. درمانگاه خاتم الانبیا تا ساعت 12 شب و درمانگاه بیمارستان شهر گوگد حدودا تا ساعت 9 شب فعال است و همین موضوع سبب شده درمانگاه بیماران سرپایی بیمارستان گلپایگان شلوغ باشد.

صبوحی افزود: 3 پایگاه اورژانس در سطح شهرستان فعال است، اما در صدد راه اندازی یک پایگاه اورژانس در منطقه شهرک الوند و مسکن مهر هستیم. 1983 مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی در سطح شهرستان داریم که در چهار ماه گذشته 4 هزار و 267 مورد بازرسی از آنها انجام شد که 60 مورد به مراجع قضایی معرفی و 4 واحد هم پلمب شد. همچنین با بازرسی‌های انجام شده تاکنون آلودگی آب از نظر مواد شیمیایی و یا میکروبی مشاهده نکردیم.

وی تصریح کرد: در سال گذشته 477 مورد حیوان گزیدگی و از ابتدای سال جاری تاکنون 169 مورد حیوان گزیدگی که اکثرا توسط سگ بوده در شهرستان گزارش شده که باید کمیته اتلاف حیوانات فعال‌تر شود. اکنون هر دُز واکسنی که برای افراد حیوان گزیده تزریق می‌کنیم حدود 2 میلیون و 250 هزار تومان برای دولت هزینه در بردارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گلپایگان با بیان اینکه آمار خودکشی‌ها روبه افزایش است، یاد آورشد: در سه ماهه نخست سال جاری 70 مورد تصادف خودرویی و 79 مورد تصادف موتوری را در شهرستان شاهد بودیم که می‌طلبد کمیته جامعه ایمن فعال و مصوبات آن اجرایی شود.

منبع: ایسنا

هم اکنون دیگران می خوانند 18 مرداد 1401 - 19:39

بیشتر بخوانید

آمار عجیب از حمله سگ‌ها به انسان در یک شهرستان 2