شنبه 1 اردیبهشت 1403

آمریکا به دنبال استفاده از "انرژی هدایت شده" برای منهدم کردن موشک‌های دشمن

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
آمریکا به دنبال استفاده از "انرژی هدایت شده" برای منهدم کردن موشک‌های دشمن

نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا فناوری " انرژی هدایت شده" را برای از بین بردن موشک‌های دشمن مورد بررسی قرار می‌دهد. آن‌ها امیدوارند بتوانند با کمک این فناوری پرتوهای انرژی را به میدانی از انرژی تبدیل کنند که موشک‌های دشمن را سرنگون می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، در این گزارش جدید منظور از "انرژی هدایت شده" پرتوهای متمرکز انرژی الکترومغناطیسی است که در کنار سایر سیستم‌های نظامی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سیستم انرژی را به سمت هدف می‌تاباند تا تاثیر مورد نظر را بر روی آن اعمال کند.

این سیستم شامل لیزر، امواج رادیویی، امواج پرقدرت ماکروویو، امواج میلی‌متری و پرتوهای ذرات است. طبق این گزارش، میدان انرژی توسط کامیون‌ها یا ماهواره‌های دارای لیزر ایجاد می‌شود و می‌تواند سپری نامرئی و گنبدمانند بر روی یک منطقه ایجاد کند.

هر موشک و یا هواپیمای دشمن که قصد ورود به این میدان را داشته باشد توسط پرتوهای پرقدرت انرژی نابود خواهد شد.

"جرمی موری - کرزان"(Jeremy Murray-Krezan)، معاون ارشد آزمایشگاه نیروی هوایی در گفتگویی که به "The Drive" ارسال شده است گفت: ما پیش‌بینی می‌کنیم که سیستم‌های "انرژی هدایت شده" تا سال 2060 کارآمدتر شوند و سرانجام بتوان به هدف مورد نظر یعنی چتر هسته‌ای دست یافت.

در این گزارش اشاره شده است که سیستم‌های "انرژی هدایت شده" در حال حاضر نقش مهمی در حوزه‌های نظامی در سراسر جهان ایفا می‌کنند و از آن‌ها برای دفاع ضدهوایی، تشخیص هدف، ردیابی و جنگ الکترونیک استفاده می‌شود.

اگرچه برای ایجاد یک میدان انرژی قدرتمند تا سال 2060 باید ذرات انرژی، لیزرها و سایر سیستم‌ها فواصل نظامی مربوطه را گسترش دهند.

به گفته‌ی این گزارش در حال حاضر دامنه‌ی موثر این سیستم‌های نظامی تنها چند صد متر است.

نیروی هوایی ایالات متحده می‌گوید: زمانی که دامنه‌ی این فناوری افزایش یابد باید این میدان انرژی را در ارتفاعی بالاتر از 30 هزار فوت (9کیلومتر) قرار داد تا احتمال برخود انسان‌ها با آن کم شود.

مقامات آمریکا از فناوری "انرژی هدایت شده" عقب هستند زیرا در حال حاضر برخی از کشورها از این فناوری در میدان‌های جنگ خود استفاده می‌کنند.

انتهای پیام

آمریکا به دنبال استفاده از "انرژی هدایت شده" برای منهدم کردن موشک‌های دشمن 2