یک‌شنبه 8 مهر 1403

آیین‌های عزاداری و شادی باید با همت مردم متوقف شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
آیین‌های عزاداری و شادی باید با همت مردم متوقف شود

کرمانشاه - ایرنا - سرپرست فرمانداری سنقر و کلیایی با بیان اینکه این شهرستان از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت هشدار قرار دارد، مردم را به رعایت نکات بهداشتی دعوت کرد و گفت: برگزاری آیین‌های عزاداری و شادی در راستای پیشگیری از انتقال ویروس باید باهمت مردم متوقف شود.

«غلامرضا مرتضوی» روز دوشنبه در سیزدهمین جلسه شهرستانی مدیریت کرونا در سرسرای جلسات شهرداری افزود: خطر شیوع ویروس کرونا همچنان در سنقر و کلیایی وجود دارد و مردم نباید این ویروس را کم اهمیت بدانند.

او گفت: نگرانی ما برگزاری آیین های عزاداری و شادی در سطح شهرستان است که با وجود تذکرات مکرر در این زمینه همچنان همراهی و همکاری مردم را به صورت گسترده می‌طلبد.

وی اظهار داشت: محیط بازار، معابر شهر سنقر، ادارات و بانک ها به علت تردد و مراجعات مکرر عموم مردم از دیگر نقاط پرخطر هستند که همچنان الزام به رعایت پروتکل های بهداشتی در این مکان ها باید در دستور کار باشد.

مرتضوی در ادامه مطب پزشکان را از دیگر نقاط پرخطر و حائز اهمیت در شهرستان دانست و گفت: به علت تردد بیماران و مراجعین به این مراکز باید شبکه بهداشت و درمان شهرستان در مدیریت بیشتر فاصله گذاری اجتماعی در این مکان ها ورود کند.

وی با بیان اینکه بیماری کرونا همچنان بدون درمان قطعی در حال گسترش است، گفت: رعایت فاصله گذاری اجتماعی، پروتکل های بهداشتی و خود مراقبتی همچنان از نکاتی است که می‌تواند در مقابله با شیوع کرونا تاثیرگذار باشد.

ممنوعیت چاپ هرگونه اطلاعیه آیین های ترحیم و تجمع در فضای مجازی و جامعه، تعطیلی تالارها، مدیریت و نظارت بیشتر بر بازار، فروشگاه‌ها، دفاتر عقد و ازدواج، پیشخوان دولت و پلیس 10+ و همچنین نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی در پارک ها، تفرجگاه ها و اماکن ورزشی، تاکسی ها و حمل و نقل عمومی از موضوعات مورد تاکید فرماندار سنقروکلیایی در این جلسه بود.

شهرستان سنقر و کلیایی با بیش از 81 هزار نفر جمعیت در 85 کیلومتری شمال شرقی کرمانشاه دارای 271 روستا، 2 شهر و هشت دهستان است.

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: از دیروز تا امروز 19 خرداد 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و 43 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که 713 مورد بستری شدند و مجموع بیماران کووید19 در کشور به 173 هزار و 832 نفر رسید.

کیانوش جهانپور افزود: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 70 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 8 هزار و 351 نفر رسید.

او گفت: خوشبختانه تا کنون 136 هزار و 360 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. به گفته او خوزستان همچنان در وضعیت قرمز قرار دارد و استانهای هرمزگان، کردستان، آذربایجان های شرقی و غربی، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، بوشهر و خراسان رضوی در وضعیت هشدار قرار دارند.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*