جمعه 31 فروردین 1403

ابتذال، مشترک ترین محور تمرین های زیرزمینی تئاتر در اصفهان

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
ابتذال، مشترک ترین محور تمرین های زیرزمینی تئاتر در اصفهان

آنچه که می بینید زیر پوست فرهنگ و هنر شهری در حال اتفاق است، که قرار بود جلوه گاه هنر اصیل اسلامی و پایتخت فرهنگ و هنر جهان اسلام باشد. آری خواب آلودگی و رخوت نهادهای متولی فرهنگ و بی توجهی دستگاه های نظارتی باعث شده تا عرصه تئاتر با پیمودن مسیر غلط و آموزه های انحرافی و پوچ در آموزشگاهای هنری، به این روز دربیاید‌.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ بی‌بند و باری و ولنگاری فرهنگی یک از مهمترین معضلات تئاتر امروز است. تئاتری که به طمع پول و سرمایه و با ورود برخی تهیه کنندگان و سرمایه‌های عجیب برای فروش بیشتر روی تمام ارزش‌های و معیارهای ایرانی - اسلامی پا گذاشته است.

از جمله مسائل و حاشیه های مورد شکایت بسیاری از هنرمندان نیز هست، مسائل اخلاقی و بعضا مصادیق ترویج بی بند و باری و ابتذال روی صحنه های تئاتر است، به طوری که طی این سال‌ها تئاتر کمدی به سمت شوخی های جنسی، الفاظ رکیک و رفتارهای نامناسب رفته است. گاهی این بی بند و باری ها به سمتی می رود که صدای همه مردم را در می آورد. یعنی دقیقا تئاتر از رسالت خود فاصله گرفته و برخی به دنبال هستند که این هنر نمایشی را به سمت و سوی دیگری بکشانند.

این مشکل در اصفهان هم جاری است و زیر سایه غفلت چند ساله مدیران متولی در عرصه هنرهای نمایشی و ارشاد، برخی گروه ها به صورت زیر زمینی اقدام به تمرین هایی می کنند که یک روی عرصه نمایش آن ها در معرض عموم و روی زمین خواهد بود.

آنچه که می بینید زیر پوست فرهنگ و هنر شهری در حال اتفاق است، که قرار بود جلوه گاه هنر اصیل اسلامی و پایتخت فرهنگ و هنر جهان اسلام باشد. آری خواب آلودگی و رخوت نهادهای متولی فرهنگ و بی توجهی دستگاه های نظارتی باعث شده تا عرصه تئاتر و مهمتر از آن عده ای جوان علاقه مند هنر که سرمایه های معنوی این شهر محسوب می شوند، توسط برخی افراد مغرض و مجذوب تفکر غرب با پیمودن مسیر غلط و آموزه های انحرافی و پوچ در آموزشگاهای هنری، به این روز دربیاید‌.

مسئولین فرهنگ این شهر اگر کمی دیگر به خواب زمستانی و بازی های سیاسی خود ادامه دهند، به زودی زود و به تکثر خروجی های غفلت امروز را به وضوح روی صحنه های اجراء خواهیم دید.

تصاویر مربوط به تمرین یک گروه تئاتر زیر زمینی معنا باخته (پوچ گرا) در اصفهان است:

انتهای پیام /

ابتذال، مشترک ترین محور تمرین های زیرزمینی تئاتر در اصفهان 2