جمعه 10 فروردین 1403

ابزارهای حمایتی مکملِ تکالیف دستوری دولت برای اجاره

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
ابزارهای حمایتی مکملِ تکالیف دستوری دولت برای اجاره

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: دولت در کنار تکالیف دستوری برای کنترل نرخ اجاره باید ابزارهای حمایتی را در این بازار در نظر بگیرد.

آقای اقبال شاکری گفت: مجلس بر روی طرح ساماندهی بازار اجاره مسکن در حال تحقیق و بررسی است و هنوز به جمع بندی کامل در این بخش نرسیده اما تاکنون کلیات طرح به این صورت است که باید ورود دولت به این بخش محدود باشد، چراکه حضور دائمی دولت خود می تواند به بخش مسکن ضربه وارد کند.

به گفته عضو کمیسیون عمران مجلس دولت باید در کنار طرح های محدود خود ابزارهای حمایتی را به کار گیرد تا بیش از این به مستاجران ضربه وارد نشود، چراکه اقدامات دستوری و تکلیفی از سوی دولت نمی‌تواند بازار مسکن و اجاره را به سمت مناسبی هدایت کند.

او می‌گوید: باید برای اجرای هرچه بهتر این طرح دستگاه های اجرایی از جمله قوه قضائیه و وزارت اقتصاد همکاری لازم را داشته باشند و این یکی از نکاتی است که باید به آن توجه ویژه ای شود.

فصل اجاره و جا به جایی مسکن از ابتدای تیر آغاز شده و دولت در این زمینه تصمیم گرفته امسال همانند دو سال گذشته برای نرخ اجاره سقف تعیین کند به طوری که برای شهر تهران 25 درصد و برای سایر شهر‌ها 20 درصد در نظر گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی