جمعه 10 فروردین 1403

اتحادیه اروپا نشست کمیسیون مشترک برجام در روز یکشنبه را تایید کرد

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
اتحادیه اروپا نشست کمیسیون مشترک برجام در روز یکشنبه را تایید کرد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، اتحادیه اروپا اعلام کرد نشست رسمی کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت‌های ایران، گروه 1+4 و آمریکا روز یکشنبه در وین برگزار می‌شود. خبرگزاری «رویترز» در این‌باره نوشت: «نشست رسمی روز یکشنبه حدود یک هفته بعد از ادامه پیدا کردن این دور از گفت‌وگوها برگزار می‌شود و نشانه‌ای از به تعویق افتادن احتمالی این گفت‌وگوها دارد». رویترز همچنین نوشت که مقام‌های...

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، اتحادیه اروپا اعلام کرد نشست رسمی کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت‌های ایران، گروه 1+4 و آمریکا روز یکشنبه در وین برگزار می‌شود.

خبرگزاری «رویترز» در این‌باره نوشت: «نشست رسمی روز یکشنبه حدود یک هفته بعد از ادامه پیدا کردن این دور از گفت‌وگوها برگزار می‌شود و نشانه‌ای از به تعویق افتادن احتمالی این گفت‌وگوها دارد».

رویترز همچنین نوشت که مقام‌های مختلف حاضر در نشست‌های هفته‌ای که گذشت، از وجود اختلاف نظرها درباره مسائل مهم صحبت کردند.

پیش از این، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر وین از برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام در روز یکشنبه خبر داده بود.

بامداد شنبه نیز خبرنگار نشریه «وال‌استریت ژورنال» گزارش داد که ششمین دور گفت‌وگوهای کمیسیون مشترک برجام طی دو روز آینده به پایان می‌رسد.

وی در ادامه نوشت، طبق اطلاعاتی که به دستش رسیده، نشست بعدی کمیسیون مشترک برجام اوایل ماه جولای (اواسط تیرماه) برگزار خواهد شد.

«سید عباس عراقچی» معاون وزیر خارجه ایران روز شنبه 22 خرداد ماه بعد از نشست کمیسیون مشترک برجام در اظهاراتی بیان کرد: ما به دنبال دستیابی به یک توافق مطلوب و خوب برای جمهوری اسلامی ایران هستیم و در این مسیر نه عجله می‌کنیم و نه وقت را تلف می‌کنیم. هر چه زودتر برسیم، البته بهتر است، مهم این است که در این توافق آن اصولی که ایران بخواهد رعایت شده باشد و شاخص‌هایی که بخواهیم به آن رسیده باشیم.

روزنامه «نیویورک تایمز» نیز در گزارشی نوشت که تهران در مذاکرات وین از آمریکا درخواست ضمانت کتبی عدم خروج مجدد واشنگتن از برجام را خواسته که دولت بایدن از ارائه این ضمانتنامه عاجز است.