پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

اتمر: موضوع فلسطین از مهمترین بحران های جهان است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اتمر: موضوع فلسطین از مهمترین بحران های جهان است

کابل - ایرنا - وزیر امور خارجه افغانستان با محکوم کردن حملات رژیم صهیونیستی به غزه، آن را از پرچالش ترین بحران های جهان دانست که کشورهای اسلامی با آن مواجه هستند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، براساس بیانیه وزارت خارجه افغانستان،«محمد حنیف اتمر» در نشست وزرای خارجه سازمان همکاری های اسلامی که بصورت مجازی برگزار شد، حمایت افغانستان را از داعیه برحق مردم فلسطین مبنی بر داشتن یک دولت مستقل با سرحدات تعیین شده در قطعنامه 1967 شورای امنیت سازمان ملل، اعلام کرد».

اتمر همچنین حملات اخیر رژیم صهیونیستی به نمازگزاران در مسجدالاقصی اولین قبله مسلمانان را محکوم کرده و همبستگی افغانستان با مردم فلسطین را اعلام کرده است.

وزیر خارجه افغانستان با اشاره به مهاجرت اجباری مردم فلسطین، آن را نقض واضح قطعنامه‌های بین‌المللی و محرک خشونت و ناامنی در منطقه و فراتر از آن دانسته است.

وزیر امور خارجه فلسطین هم ضمن قدردانی از برگزاری این نشست فوق‌العاده و شرکت کنندگان در آن، حمایت کشورهای اسلامی از قضیه فلسطین را مهم و به نفع صلح و ثبات منطقه و جهان خوانده است.

وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در پایان نشست فوق العاده خود با صدور بیانیه‌ای خواستار توقف کامل و فوری آنچه حملات وحشیانه اسرائیل به غزه خوانده‌اند، شدند.

*س_برچسب‌ها_س*