پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

اجرای 750 طرح اشتغال مددجویی در آذربایجان‌غربی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اجرای 750 طرح اشتغال مددجویی در آذربایجان‌غربی

ارومیه - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای امسال 750 طرح اشتغال مددجویی در استان اجرا شده است.

عزیز سهندی روز پنجشنبه در دیدار با فرماندار شوط اظهار داشت: تسهیلات در نظرگرفته شده برای اجرای این طرح ها در مجموع 2 هزار و 550 میلیارد ریال است.

وی با تاکید بر اینکه مسکن یکی از نیازهای اساسی مددجویان است، افزود: تاکنون 655 واحد مسکن مددجویی در آذربایجان‌غربی احداث شده و تعمیرات چهار هزار واحد مسکونی در استان با اعتبار 600 میلیارد ریال نیز در جریان است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان‌غربی اضافه کرد: همچنین در سه ماهه اول سال‌جاری، 203 میلیارد ریال زکات در سطح کل استان جمع آوری شد که 89 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

وی ادامه داد: از این میزان زکات دریافت شده 190 میلیارد ریال به نیازمندان اختصاص یافته است و 13 میلیارد ریال نیز در راستای اجرای طرح‌های عمرانی عام المنفعه در روستاهای محروم هزینه شد.

فرماندار شوط نیز در این دیدار اظهار داشت: در راستای تامین مسکن محرومان در شهرستان شوط، زمینی به متراژ 15 هزار مترمربع توسط منطقه آزاد ماکو برای احداث مسکن محرومان در نظر گرفته شده است.

حسن عبداللهی ادامه داد: در خصوص واگذاری این زمین برای احداث مسکن در جلسه کارگروه تامین مسکن محرومان شهرستان این موضوع مورد بحث و بررسی شده و تصمیماتی برای عملیاتی کردن این طرح گرفته خواهد شد.

وی افزود: زمین‌های تخصیص یافته به مددجویان تحت پوشش با هماهنگی نهادهای حمایتی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی با تسهیلات بنیاد مسکن و بلاعوض ساخته می‌شود.

شهرستان شوط یکی از شهرستان‌های شمالی استان آذربایجان غربی در داخل محدوده منطقه آزاد ماکو واقع شده است.

*س_برچسب‌ها_س*