جمعه 10 فروردین 1403

اجرای نمایش های مذهبی خیابانی گروه هنری فطرس در کرج

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
اجرای نمایش های مذهبی خیابانی گروه هنری فطرس در کرج

کرج - ایرنا - گروه هنری فطرس به مناسبت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان کربلا حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) 2 نمایش مذهبی را در دهه دوم و سوم محرم در مناطق مختلف کرج به صورت خیابانی اجرا می کند.

هادی هیاس نویسنده و کارگردان این نمایش های مذهبی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: گروه نمایشی فطرس 2 نمایش مذهبی «یوسف نینوا» با موضوع پرداختن به شهادت حضرت علی (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) و «مسافر شام» با موضوع شهادت امام حسین (ع) و اسارت اهل بیت (ع) و شهادت حضرت رقیه (س) را در مقابل دید عموم اجرا می کند.

وی با اشاره به فعالیت سبک روضه نمایشی در سال های اخیر در البرز بیان داشت: این سبک کار را برای اولین بار در سال 1376 تولید کردم و بعد دردهه 80 شروع به تولید فیلم های روضه نمایشی با صدای مرحوم شیخ احمد کافی نمودم که از کرامات اهل بیت نقل می کرد که همزمان با پخش سخننان ضبط شده مرحوم کافی بازیگر لحظه به لحظه روایات را برای عموم بازی می کرد.

هیاس اظهار داشت: گروه هنری فطرس چندسالی است که در کرج کار خود را آغاز کرده و در مناسبت های مختلف اجرای نمایش دارد که در ایام فاطمیه نمایش «غریب کوچه های مدینه»، در ماه مبارک رمضان نمایش «محراب خونی» و در عید سعید غدیر خم نمایش «قبای سبز ولایت» را اجرا کرده است.

مدیر گروه نمایشی فطرس گفت: بر خلاف سال های گذشته نمایش های ماه محرم که فقط در سه نقطه از شهرستان کرج برگزار می شد امسال به دلیل استقبال و تقاضای مردم در هفت نقطه این شهرستان اجرای نمایش داریم.

وی با بیان اینکه نخستین احرای این 2 نمایش به مدت 2 شب در منطقه مهرشهر کرج برگزار شده، افزود: همچنین امشب و فردا شب اجرای این نمایشها در منطقه چهارصددستگاه کرج داریم.

مدیر گروه نمایشی فطرس اضافه کرد: این نمایش ها در مناطق حصارک، گوهردشت، کلاک و محمدشهر این شهرستان اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نمایش ها با حدود 35 بازیگر خانم و آقا هر شب از ساعت 21 به مدت 1.5 ساعت اجرا می شود، افزود: شکل و قالب نمایش به صورت میدانی است.

هیاس بیان داشت: سبک و شیوه کار به صورت روضه نمایشی است که راوی جای بازیگر حرف می زند و بازیگر لحظه به لحظه دیالوگ ها را بازی می کند.

وی اضافه کرد: در جای جای صحنه مرثیه خوان هم با خواندن مرثیه فضای نمایش را به یک فضای معنوی و روضه سوق می دهد.

گروه نمایشی فطرس در کل متشکل از حدود 60 نفر بوده که بازیگران آن حدود 40 نفر هستند.

برچسب‌ها

اجرای نمایش های مذهبی خیابانی گروه هنری فطرس در کرج 2