جمعه 31 فروردین 1403

اجرای 80 هزار طرح اشتغالزایی در کشور / راه اندازی بزرگترین سایت پرورش ماهی در قفس در گلستان

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
اجرای 80 هزار طرح اشتغالزایی در کشور / راه اندازی بزرگترین سایت پرورش ماهی در قفس در گلستان

مدیرعامل بنیاد برکت از اجرای 80 هزار طرح اشتغالزایی طی سال جاری در سطح کشور خبر داد و گفت: اجرای این طرح ها برای 240 هزار نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است.

محمد ترکمانه عصر امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در حوزه اشتغالزایی و به منظور تمرکز در حوزه اقتصاد اجتماع محور و مردم پایه امسال 80 هزار طرح اشتغالزایی را انجام داده است که با اجرای این طرح ها برای 240 هزار نفر در سراسر کشور فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه یکی از حوزه های مورد توجه ما بخش کشاورزی و حوزه آبزی پروری است، افزود: امروز اتفاق مهمی در استان گلستان رخ داد و آغاز ایجاد بزرگترین سایت پرورش ماهی در قفس کشور را در گمیشان با سرمایه گذاری 700 میلیارد تومان کلید خورد که برای 15 هزار نفر فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد.

مدیرعامل بنیاد برکت تصریح کرد: با اجرای این پروژه اتفاق مهمی در منطقه رقم می خورد و زنجیره کامل آبزی پروری شکل می گیرد، طول این پروژه چهار سال است و با مشارکت و همکاری استانداری گلستان شکل می گیرد.

ترکمانه با بیان اینکه تا امروز قریب به 3 هزار طرح آبزی پروری در سطح کشور انجام دادیم که بخش عمده آن در شمال و جنوب کشور اجرایی شد، یادآور شد: با راه اندازی سایت 55 هکتاری بزرگترین منطقه پرورش ماهی در قفس کشور در استان گلستان راه اندازی خواهد شد.

اقتصاد دریا یکی از مهم ترین راهبردهای اقتصاد مقاومتی

وی اقتصاد دریا را یکی از مهم ترین راهبردهای اقتصاد مقاومتی برشمرد و ابراز داشت: امروز کمتر از دو درصد از تولید ناخالص ملی ما در حوزه دریا است حال آنکه قریب به 198 هزار مترمربع دریا در کشور وجود دارد و این مهم یک فرصت و ظرفیت خدادادی است که در اختیار ما قرار داده شده است.

مدیرعامل بنیاد برکت با بیان اینکه امروز در کشورمان ظرفیت تولید پنج میلیون تن آبزی وجود دارد، گفت: متأسفانه کمتر از یک پنجم ظرفیت تولید آبزی در کشور تحقق می یابد و توجه و تمرکز به حوزه آبزی پروری یکی از مهم ترین مسئله هایی است که مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است.

ترکمانه با بیان اینکه توجه و تمرکز بر حوزه آبزی پروری از سال گذشته به صورت ویژه در دستور کار بنیاد برکت قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: علاوه بر استان گلستان نقاط دیگر از کشور که پتانسیل و ظرفیت آبزی پروری دارند مورد توجه ما قرار خواهند گرفت.

گفتنی است؛ این تفاهم نامه سه جانبه که با سرمایه گذاری 700 میلیارد تومانی بین استانداری گلستان، بنیاد برکت و اداره کل شیلات گلستان منعقد شد زمینه ساز رونق تولید و ایجاد اشتغال در گلستان به ویژه مناطق محروم این استان خواهد بود.

28 شرکت تعاونی در حوزه پرورش آبزیان در استان گلستان فعالیت می کنند که طرح پرورش ماهی در قفس نیز با استفاده از ظرفیت شرکت های تعاونی آغاز شده است.

انتهای پیام