پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

احتمال کاهش دوره قرنطینه کرونا از 14 روز به 7 تا 10 روز

وب‌گاه عصر ایران مشاهده در مرجع
احتمال کاهش دوره قرنطینه کرونا از 14 روز به 7 تا 10 روز

مطالعات و اقداماتی که انجام داده ایم و نیز داده های مدل سازی که در اختیار داریم، نشان می دهد می توان دوره های کوتاه قرنطینه را آزمایش کرد.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) آمریکا قصد دارد، مدت زمان توصیه شده برای قرنطینه افراد پس از قرار گرفتن بالقوه در معرض ویروس کرونا، از 14 روز به 7 تا 10 روز کاهش دهد.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه دیلی میل، در حال حاضر بر اساس توصیه این سازمان فدرال، هر کس که در تماس با یک بیمار مبتلا به کووید -19 قرار داشته است باید خود را برای مدت 14 روز قرنطینه کند، اما اکنون این مرکز در حال نهایی کردن دستورالعمل های جدیدی برای کاهش این مدت به هفت تا 10 روز است.

کارشناسان می گویند امیدوارند این توصیه های به روز شده بیشتر افراد را به رعایت دوره قرنطینه ترغیب کند تا اینکه آن را دور بزنند.

دکتر «هنری والک» مدیر ستاد مقابله با کرونای مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا، گفت: مطالعات و اقداماتی که انجام داده ایم و نیز داده های مدل سازی که در اختیار داریم، نشان می دهد می توان دوره های کوتاه قرنطینه را آزمایش کرد.

وی افزود: اگر نتیجه آزمایش سواب منفی شود، در آن صورت احتمال ایجاد عفونت پس از آن بسیار کم است. مقامات بهداشتی سراسر جهان به دلیل روش ورود و تکثیر ویروس کرونا در سلول های بدن انسان، مدت زمان 14 روز را برای قرنطینه توصیه می کنند.

زمانی که فردی به ویروس کرونا آلوده می شود، به طور معمول این ویروس چند روز قبل نسخه های کافی از خود ایجاد می کند تا علایم کرونا در فرد بروز کند. دوره نهفتگی (کمون) معمول برای کووید -19 حدود 5 روز است و تقریبا 97 درصد افراد پس از 12 روز دچار علایم می شوند. بنابراین، قرنطینه 14 روزه، یک آستانه «ایمن» در نظر گرفته می شود تا فرد احتمالا مسری نباشد و این بیماری را به دیگران منتقل نکند.

اما بسیاری از کارشناسان بهداشتی دوره کوتاه تری را توصیه کرده اند. آنها معتقدند برخی افراد ممکن است قرنطینه را به دلیل طولانی بودن رعایت نکنند و یک قرنطینه کوتاه مدت تر بهتر از قرنطینه نشدن است.

چند کشور ارپایی از جمله بلژیک، فرانسه، آلمان و اسپانیا نیز توصیه مدت زمان قرنطینه را کوتاهتر کرده اند. فرانسه دوره قرنطینه را از 14 روز به هفت روز و اسپانیا، بلژیک و آلمان این مدت زمان را به 10 روز کاهش داده اند.

سازمان بهداشت جهانی هنوز قرنطینه 14 روزه را توصیه می کند، اما مقامات این سازمان اکنون در حال بررسی هستند تا متوجه شوند که آیا باید مدت زمان قرنطینه را کوتاه کنند یا خیر.

بیشتر بخوانید: کرونا در 24 ساعت؛ فوت 469 نفر / 13843 بیمار جدید لینک کوتاه: asriran.com/003B87