پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

احداث 32 هزار واحد مسکونی برای مددجویان تا پایان سال

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
احداث 32 هزار واحد مسکونی برای مددجویان تا پایان سال

رئیس کمیته امداد گفت: تا پایان سال 32 هزار واحد مسکونی احداث و به خانواده‌های تحت حمایت تحویل داده می شود.

رئیس کمیته امداد گفت: تا پایان سال 32 هزار واحد مسکونی احداث و به خانواده‌های تحت حمایت تحویل داده می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمرتضی بختیاری با تشریح فعالیت‌های حوزه مسکن کمیته امداد، افزود: امسال 2500 میلیارد تومان اعتبار در بخش مسکن در قالب بودجه 1401 به کمیته امداد اختصاص یافته است.

وی از اختصاص 1,400 میلیارد تومان وام ودیعه مسکن برای مددجویان خبر داد و افزود: تخصیص این مبلغ انجام شده و در مراحل اجرایی پرداخت به مددجویان قرار دارد.

رئیس کمیته امداد با اشاره به برنامه این نهاد برای خانه‌دار کردن تمام مددجویان روستایی فاقد مسکن یا بد مسکن طی 2 سال آینده، اظهار کرد: 360 هزار واحد مسکن در طرح ملی مسکن به مددجویان کمیته امداد اختصاص یافته که از این میزان 120 هزار در روستاها و 240 هزار واحد در شهرها ساخته خواهد شد.

بختیاری خاطرنشان کرد: تاکنون 230 هزار نفر از مددجویان در طرح ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند که قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) متعهد شده است ظرف 30 ماه مسکن آنان را احداث و تحویل دهد.

وی به تفاهم‌نامه کمیته امداد با بنیاد مستضعفان برای ساخت 10 هزار واحد مسکن تا پایان سال اشاره کرد و گفت: اگر ساخت این تعداد تا پایان سال به انجام برسد، احداث 10 هزار واحد مسکن جدید در دستور کار قرار خواهد گرفت.

رئیس کمیته امداد تاکید کرد: همچنین 40 هزار واحد مسکن با همکاری بسیج سازندگی ساخته خواهد شد که برای این واحدها 200 میلیون تومان وام از سوی بنیاد مسکن در نظر گرفته شده است.

وی همچنین از برنامه این نهاد برای ایجاد 500 هزار شغلی تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: این فرصت‌های شغلی برای پنج دهک پایین جامعه راه‌اندازی می‌شود که 250 هزار نفر از آنان غیر مددجو هستند.