شنبه 1 اردیبهشت 1403

اختصاص تنها 45 درصد اعتبارات سیل 98 در حوزه راه به گلستان / عدم امنیت؛ پاشنه آشیل خاموشی راه‌های گلستان

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
اختصاص تنها 45 درصد اعتبارات سیل 98 در حوزه راه به گلستان / عدم امنیت؛ پاشنه آشیل خاموشی راه‌های گلستان

مهدی مهقانی گفت: تنها 45 درصد اعتبارات سیل 98 در حوزه راه به گلستان اختصاص پیدا کرد؛ اگر این اعتبارات به طور کامل محقق می‌شد بسیاری از مشکلات حل می‌شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی مهقانی به مناسبت روز خبرنگار از تحریریه پایگاه خبری تحلیلی گلستان ما بازدید کرد و در این دیدار به سوالات خبرنگاران این مجموعه پاسخ داد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان با بیان اینکه نگهداری راه‌ها از وظایف اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان به شمار می رود، افزود: برخی خسارت ها از سنوات گذشته به ابنیه راه ها وارد شده که جبران این خسارت اعتبارات کافی اختصاص نیفتاده است.

مهقانی یادآور شد: در سال 98 تنها 45 درصد از اعتبارات سیل برای جبران خسارت راه ها به استان اختصاص یافت که 80 درصد آن نیز اسناد خزانه بود.

وی افزود: در حوزه روشنایی راه‌ها در سنوات گذشته اقدامات خوبی شده بخشی از راه ها دچار فرسودگی شبکه است و گاهی نیز سرقت ها باعث خاموشی معابر می شود، برای جلوگیری از این سرقت ها نیز تمهیداتی مثل بتن ریزی اندیشیده شده است.

این مقام مسئول بابیان اینکه یکی از مشکلات اساسی استان در حوزه روشنایی بحث سرقت است، افزود: 198 کیلومتر شبکه روشنایی در سطح استان گلستان داریم.

مهقانی بیان کرد: در بخشی از مسیر عبوری گرگان به کردکوی از آسفالت حفاظتی استفاده شده و باید مدتی از این آسفالت بگذرد تا بتوانیم رنگ آمیزی کنیم و به زودی این مهم اتفاق می افتد.

وی در خصوص جاده آق قلا به بندرترکمن گفت: این مسیر 35 کیلومتر است و گرچه در رسانه ها از آن به جاده مرگ یاد می شود ولی آمار تعداد تصادفات ما به مراتب از برخی از معابر استان کمتر است، گرچه ما وظیفه ای برای ساخت جاده نداریم ولی 17.5 کیلومتر آسفالت این محور را بر عهده گرفتیم.

این مقام مسئول بابیان اینکه روزانه 10 هزار تردد از این محور به ثبت می رسد، افزود: جاده های استان از امنیت کافی برخوردار هستند و راهداران ما برای پایداری این شبکه شبانه روز در تلاش هستند و یکی از مشکلات ما کمبود اعتبارات است و انتظار داریم نمایندگان مجلس در این مسیر مجموعه راهداری را حمایت کنند.

انتهای پیام /