جمعه 10 فروردین 1403

اختصاص 38 میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی به شهرستان درمیان / از خام فروشی مواد معدنی و کشاورزی جلوگیری شود

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
اختصاص 38 میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی به شهرستان درمیان / از خام فروشی مواد معدنی و کشاورزی جلوگیری شود

فرجامی فرد گفت: از محل مصوبات سفر رئیس جمهور به خرسان جنوبی و طرح جهاد آبرسانی 38 میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی به روستاهای شهرستان اختصاص یافته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، مهدی فرجامی فرد فرماندار درمیان امروز در اولین جلسه شورای اداری شهرستان درمیان اظهار کرد: از محل مصوبات سفر رئیس جمهور به خرسان جنوبی و طرح جهاد آبرسانی 38 میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی به روستاهای شهرستان اختصاص یافته است.

وی افزود: از این مبلغ 11 میلیارد تومان برای مجتمع آبرسانی خونیک چهارتنگ، 12 میلیارد تومان برای توسعه و تجهیز مجتمع آبرسانی فخرود، 10 میلیارد و 700 میلیون تومان برای توسعه و تجهیز مجتمع آبرسانی کلاته ملا و 4 میلیارد تومان برای تکمیل مجتمع آبرسانی روستای خیرآباد هزینه خواهد شد.

فرماندار درمیان با اشاره به اینکه 35 روستای شهرستان درمیان با تانکر آبرسانی می‌شود، گفت: همراهی و مشارکت مردم در زمینه استفاده بهینه و صرفه جویی در مصرف آب شرب برای عبور از شرایط سخت کم آبی و دوران خشکسالی چندین ساله با توجه به زمان بر بودن پر هزینه بودن اجرای پروژه‌های آبرسانی ضروری است.

فرجامی فرد عنوان کرد: کم آبی در روستاها مهمترین مشکل شهرستان درمیان است که برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای انجام شود که در فصل تابستان کمترین چالش را در این زمینه داشته باشیم.

مشکلات زیاد و اعتبارات محدود است

وی با بیان اینکه در زمینه راه‌های شهرستان مشکلات زیادی داریم و در کنار آن اعتبارات شهرستان محدود است، اظهار کرد: باید از امکاناتی که دستگاه‌های اجرایی دارند به نفع مردم استفاده شود.

فرماندار درمیان خاطرنشان کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در سال جاری در اولویت کاری برنامه ریزی های فرمانداری قرار دارد، همچنین عملکرد تمام مدیران براساس انتظارات فرمانداری در سال جاری مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

فرجامی‌فرد با بیان اینکه مدیران انقلابی و مردمی باید در میدان خدمت‌گزاری مردم باشند، گفت: باید دنبال حل مشکلات مردم در زمینه‌های مختلف براساس ظرفیت‌های شهرستان باشیم.

وی افزود: در خصوص تحقق شعار سال باید تولید هدفمند و دانش بیان داشته باشیم، تولید دانش بیان باید در دستورکار همه دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد و باید در این خصوص از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌های مرکز استان استفاده شود.

فرماندار درمیان اظهار کرد: در این زمینه نیاز است از نخبگان بومی و غیربومی شهرستان در زمینه کارآفرینی استفاده شود، همچنین در آینده نزدیک نشست سرمایه گذاران بومی شهرستان را برگزار خواهیم کرد تا از ظرفیت این سرمایه گذاران برای توسعه شهرستان استفاده شود.

فرجامی‌فرد با انتقاد از خام فروشی مواد معدنی و محصولات کشاورزی شهرستان، گفت: باید با جذب سرمایه گذاران در زمینه فرآوری این محصولات گام برداریم تا ارزش افزوده آن نصیب مردم شود.

واحدهای تولیدی راکد شهرستان احصا شود

وی تصریح کرد: باید تعداد واحدهای تولیدی راکد و غیرفعال شهرستان توسط دستگاه‌های متولی احصاء شود، البته در سفر استاندار خراسان جنوبی به شهرستان واحدهای تولید غیرفعال مورد بازدید و مشکلات آنان مورد بررسی قرار گرفت، در زمینه بازگشایی بازارچه گلورده شهرستان هم اقدامات در حال انجام است که امیدواریم به نتیجه برسد.

فرماندار درمیان با تاکید براینکه نگاه شما مدیران دستگاه‌های اجرایی باید انقلابی و مبتنی بر آموزه‌های دینی باشد، اضافه کرد: مدیریت میدانی، پاکدستی، مردم داری، عدم اشرافی‌گری، اخلاص در عمل، عدم فعالیت اقتصادی در زمان مسئولیت، اجرای سیاست‌های دولت، استقرار و سکونت در شهرستان، عمل صادقانه به وعده‌های داده شده به مردم، سرکشی مستمر از خانواده شهدا، مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، پیگیری مصوبات سفر استاندار، فرماندار و نماینده مجلس و جذب منابع ملی و استانی از وظایف مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان است.

فرجامی فرد ادامه داد: خروج مدیران دستگاه‌های اجرایی از شهرستان حتما با هماهنگی فرماندار و مجموعه فرمانداری باشد.

انتهای پیام /