چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

اختصاص 300 میلیارد ریال به پدافند غیرعامل در خراسان رضوی

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
اختصاص 300 میلیارد ریال به پدافند غیرعامل در خراسان رضوی

تربت حیدریه مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان رضوی گفت: 300 میلیارد ریال از اعتبارات تملک دارایی خراسان رضوی به پدافند غیرعامل اختصاص یافته است.

تربت حیدریه مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان رضوی گفت: 300 میلیارد ریال از اعتبارات تملک دارایی خراسان رضوی به پدافند غیرعامل اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم جنگی ظهر سه شنبه در نشست پدافند غیرعامل در شهرستان تربت حیدریه با بیان اینکه امسال قانون گذار یک درصد از اعتبارات تملک دارایی استان را به موضوع پدافند غیر عامل اختصاص داده، اظهار کرد: بر همین اساس 300 میلیارد ریال از این محل باید در حوزه پروژه‌های عمرانی و آموزش پدافند غیر عامل در دستگاه‌ها هزینه شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان رضوی بیان کرد: در حوزه پدافند غیرعامل مهم است که چند اصل را بعنوان اصول اساسی مدنظر و به آن توجه ویژه داشته باشیم که مهمترین اصل بازدارندگی است و خوشبختانه در حوزه نظامی به برکت رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب سرآمد منطقه و زبان زد هستیم.

وی تصریح کرد: توان بازدارندگی دفاعی و نظامی امروز به گونه‌ای است که دشمن نگاهش از حوزه نظامی را به غیر نظامی هدایت کرده و بر همین اساس توجه به زیر ساخت‌ها از موضوعات مهم در این اصل است.

جنگی با اشاره به ابلاغ 12 دستورالعمل و آئین نامه به دستگاه‌های اجرایی در طول یکسال گذشته، گفت: همه مدیران این دستورالعمل‌ها و ابلاغیات را سرلوحه کار خود قرار دهند که مهمترین آن طرح حفاظت از زیر ساخت‌ها و یکی از موضوعاتی است که در پایان هر سه ماه از دستگاه‌ها گزارش گیری می‌شود همین طرح است.

مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان رضوی با بیان اینکه بیش از 2 هزار دارایی حیاتی در این استان شناسایی و به دستگاه‌ها ابلاغ شده، اظهار کرد: آنچه که مورد تاکید سازمان پدافند غیر عامل است اجرای طرح حفاظت از زیر ساخت‌ها برای این دارایی‌های حیاتی است.

وی بیان کرد: یکی دیگر از موضوعات و تأکیدات در پدافند غیرعامل تداوم کارکردها و فعالیت‌های ضروری است که برای مقابله با هرگونه تهدید بدون هیچ دلیلی نباید این فعالیت‌های ضروری و اجتماعی برای زندگی مردم با اختلال مواجه شود.

جنگی به آمادگی دستگاه‌ها دربرابر تهدیدات با برگزاری رزمایش‌ها و مانورها اشاره کرد و افزود: همه نوع تهدیدات از ناحیه دشمن متصور است و با توجه به موقعیت استان و زیر ساخت‌های حیاتی، آموزش از دیگر موضوعات مهم در حوزه پدافند است و این موضوع باید سرلوحه کار مدیران اجرایی باشد.

مدیرکل پدافند غیرعامل خراسان رضوی با بیان اینکه امسال قانون گذار یک درصد از تملک دارایی استان را به موضوع پدافند غیر عامل اختصاص داده، گفت: بر همین اساس 300 میلیارد ریال از این محل باید در حوزه پروژه‌های عمرانی و آموزشی پدافند غیر عامل در دستگاه‌ها هزینه شود.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون 54 دستگاه اجرایی کمیته پدافند غیرعامل آنها برگزار شده که با رصد و پایش تهدیدات و آسیب‌هایی که در مجموعه مدیریتی دستگاه‌ها وجود دارد، این تهدیدات برآورد و در جلسات جمع بندی می‌شود.

جنگی بیان کرد: هر جا به حوزه پدافند کمتر توجه شده تهدیدات و آسیب‌های زیادی به آن ناحیه وارد شده، بر همین اساس اعتقاد و باور قلبی و اجرای مصوبات پدافند غیر عامل که از سازمان ابلاغ می‌شود امری ضروری است.

گفتنی است؛ در پایان، مانور مقابله با تهدیدات در شرکت ملی پخش فرآورده‌ای نفتی تربت حیدریه با حضور شورای تأمین و دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.