شنبه 1 اردیبهشت 1403

اختصاص 7 میلیارد و 500 میلیون تومان برای توانبخشی مددجویان بهزیستی استان فارس

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
اختصاص 7 میلیارد و 500 میلیون تومان برای توانبخشی مددجویان بهزیستی استان فارس

کشفی نژاد گفت: بالغ بر 7 میلیارد و 500 میلیون تومان جهت توانبخشی مددجویان بهزیستی استان فارس برای کاشت حلزون شنوایی و تأمین وسایل کمک توانبخشی هزینه شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شیرازه، سید محمد صادق کشفی نژاد مدیرکل بهزیستی استان فارس با بیان اینکه در سال گذشته اعتباری بالغ بر 7 میلیارد و 500 میلیون تومان برای تامین وسایل کمک توانبخشی مددجویان بهزیستی فارس هزینه شده است، گفت: با توجه به اهمیت کاشت حلزون شنوایی در سنین طلایی زیر 6 سال، در سال 99 با پرداخت اعتباری بالغ بر 250 میلیون تومان به افزایش بازده شنوایی 77 کودک کم شنوا در استان کمک شده است.

وی افزود: تعداد 161 نفر از مددجویان نیز کمک هزینه تامین و تعمیر قطعات کاشت حلزون شنوایی به ارزش 280 میلیون تومان دریافت کرده اند و در سال 99 وسایل کمک توانبخشی شامل هزار و 900 ویلچر، هزار عدد تخت و تشک مواج، 700 سمعک و بیش از 25 میلیون حلقه باطری سمعک جهت مددجویان تأمین و توزیع شده که ارزش کلی آن بیش از 7 میلیارد تومان برآورد شده است. به گفته مدیرکل بهزیستی فارس، انجام غربالگری ژنتیک قبل از ازدواج و فرزندآوری بهترین اقدام در کاهش معلولیت‌ها است که پیشنهاد می‌شود خانواده‌ها و زوجین با جدی گرفتن این مهم از تولد کودکان معلول پیشگیری نمایند.

انتهای پیام /