شنبه 1 اردیبهشت 1403

ادعای انحراف 1000 میلیاردی آبفا خوزستان باید بررسی شود / اختصاص 50 میلیارد برای مطالبات آبداران

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
ادعای انحراف 1000 میلیاردی آبفا خوزستان باید بررسی شود / اختصاص 50 میلیارد برای مطالبات آبداران

استاندار خوزستان با اشاره به ادعای دیوان محاسبات مبنی بر انحراف یک هزار و 500 میلیارد تومانی از اعتبارات شرکت آب و فاضلاب خوزستان، گفت: این ادعا را تایید نمی کنیم و این مساله باید در دادسرا و سازمان بازرسی بررسی شود اما امیدواریم که چنین مسئله ای درست نباشد.

قاسم سلیمانی دشتکی در حاشیه نشست ستاد تنظیم بازار خوزستان که امروز 12 مردادماه در اهواز برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور میان آبداران منطقه هویزه اظهار کرد: امروز پروژه تامین آب تاسیسات آبرسانی امام علی (ع) در جنوب هویزه از خط انتقال غدیر بهره برداری شد و اجرای آن آب شرب 40 روستای منطقه هویزه را پایدار می کند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: پیش از افتتاح این پروژه عنوان شده بود که به دلیل تجمع آبداران، حضور در این مراسم مصلحت نیست اما در هر صورت تصمیم داشتم که در میان آبداران حاضر شوم و با آن ها گفت و گو کنم.

استاندار خوزستان گفت: آبداران خوزستانی حدود 15 تا 21 ماه مطالبات عقب افتاده دارند و ظلم است که به این کارگران حقوق و مطالبات‌شان پرداخت نشود. کسی که 21 ماه حقوق نگرفته است، چطور می تواند ناراضی نباشد؟

سلیمانی‌دشتکی با اشاره به اینکه یکی از عوامل برکناری مدیرعامل سابق شرکت آبفای خوزستان دخالت در منابع درنظر گرفته شده برای پرداخت حقوق آبداران بود، عنوان کرد: در آن مقطع زمانی مبلغ 32 میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات آبداران تامین شد اما مدیرعامل وقت تنها 11 میلیارد و 500 میلیون تومان آن را به پرداخت این مطالبات اختصاص داد و همین موضوع باعث آغاز پیگیری ها برای برکناری وی شد.

وی با اشاره به ادعای دیوان محاسبات مبنی بر انحراف یک هزار و 500 میلیارد تومانی از اعتبارات شرکت آب و فاضلاب خوزستان، گفت: این ادعا را تایید نمی کنیم و این مساله باید در دادسرا و سازمان بازرسی بررسی شود اما امیدواریم که چنین مسئله ای درست نباشد.

استاندار خوزستان بیان کرد: با موافقت سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، 50 میلیارد تومان از منابع پیش بینی شده برای تنش آبی کشور به پرداخت حقوق معوق آبداران خوزستان اختصاص یافته است.

سلیمانی دشتکی با اشاره به اینکه مطالبه آبداران و ناراحتی آنها از بابت تاخیرات پیش آمده در پرداخت حقوق آنها به حق است، گفت: مدیران دستگاه های اجرایی به فکر مردم باشند و اجازه ندهند چنین فشارهایی به مردم وارد شود زیرا شرایط بسیار سخت و دشوار است.

انتهای پیام