پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

ارائه تسهیلات ویژه به رتبه‌های دو رقمی کنکور سراسری 1401

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
ارائه تسهیلات ویژه به رتبه‌های دو رقمی کنکور سراسری 1401

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: وزیر علوم و تحقیقات از ارائه تسهیلات ویژه به رتبه‌های برتر کنکور سراسری 1401 خبر داد.

محمدعلی زلفی گل در جلسه شورای هدایت استعدادهای درخشان که هم اکنون در وزارت علوم در حال برگزاری است، گفت: افرادی که در المپیادهای دانش آموزی افتخار کسب می‌کردند و مدال‌های طلا، نقره و برنز به دست می‌آوردند، می‌توانستند در دو رشته همزمان تحصیل کنند و برای رفع این مشکل با بنیاد نخبگان ملی مذاکره کردیم تا برای المپیادهای ها برنامه ریزی کنیم جهت اینکه آن ها در رشته‌ای که مدال کسب می‌کنند ادامه تحصیل دهند تا در آینده به عنوان دانشمند برتر کشور شناخته شوند.

وزیر علوم بیان کرد: کارهای کارشناسی انجام شده و امروز علاوه بر المپیادهای دانش آموزی برای رتبه‌های برتر کنکور سراسری در رشته‌های تجربی، ریاضی و فنی 100 نفر اول و 50 نفر اول رتبه‌های زبان و هنر تسهیلاتی را خواهیم داد.

وی افزود: البته شرط اول این است که این نخبگان در طول تحصیل همچنان پویایی خود را داشته باشند.

زلفی گل ادامه داد: شاید دلیل اینکه استعدادهای برتر در همان رشته‌ای که مدال کسب می‌کنند ادامه تحصیل نمی دهند آن باشد که آن‌ها از جایگاه شغلی رشته خود ترس دارند که برای رفع این معضل تسهیلاتی برای بورس و استخدام آن‌ها به عنوان عضو هیئت علمی فراهم شده است و همچنین شرایط آن ها را برای ادامه تحصیل در مقطع پسا دکتری فراهم خواهیم کرد.

وزیر علوم تاکید کرد: برای داوطلبان رشته‌های برتر تجربی، ریاضی، انسانی، هنر و زبان پیوستگی تحصیل در همان رشته را ایجاد خواهیم کرد تا برای استخدام به عنوان عضو هیئت علمی فعالیت داشته باشند.

وی بیان کرد: موافقت نامه وزارت علوم با بنیاد ملی نخبگان جهت حمایت از رتبه برتری‌ها آغازی است برای اینکه نخبگان و استعدادهای برتر را قدر بدانیم و نرم افزار و سخت افزارهای لازم را برای رشد و شکوفایی آن‌ها بکار بگیریم تا در آینده به عنوان دانشمندان و اندیشمندان کشور شناخته شوند و بتوانند مرجعیت علمی کشور را رقم بزنند.

بیشتر بخوانید:

تصویب طرح ویژه جذب رتبه‌های برتر کنکور

4747

کد خبر 1660605