چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

ارائه 100 میلیارد تومان خدمات داوطلبانه مراکز نیکوکاری به مددجویان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
ارائه 100 میلیارد تومان خدمات داوطلبانه مراکز نیکوکاری به مددجویان

تهران - ایرنا - معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از ارائه 100 میلیارد تومان خدمات داوطلبانه به مددجویان از سوی مراکز نیکوکاری در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، حبیب‌الله آسوده ضمن گرامیداشت روز «تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی» گفت: در حال حاضر 9744 مرکز نیکوکاری در سراسر کشور فعالیت می‌کنند و از این تعداد 6626 مورد در شهرها و 1792 مورد در روستاها مشغول خدمت‌رسانی به محرومان هستند.

وی با بیان اینکه مراکز نیکوکاری با هدف واگذاری امور مردم به مردم راه‌اندازی شده‌اند، اظهار کرد: در راستای مردمی‌سازی خدمات کمیته امداد، 4082 مرکز نیکوکاری در مساجد و 4336 مرکز نیز در محلات و مراکز مختلف تاسیس شده‌اند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از فعالیت 1639 مرکز نیکوکاری تخصصی نیز خبر داد و گفت: این مراکز در حوزه‌های اشتغال و کارآفرینی، مسکن، بهداشت و درمان، جهیزیه و ازدواج و فرهنگی و آموزش به نیازمندان خدمات ارائه می‌دهند.

آسوده با اشاره به فعالیت 127 مرکز نیکوکاری در دانشگاه‌های سراسر کشور، خاطرنشان کرد: 214 مرکز نیکوکاری هم در مدارس، 140 مرکز در اصناف، 177 مرکز در حوزه‌های علمیه و 50 مرکز نیز در بسیج فعال شده‌اند.

وی تصریح کرد: مراکز نیکوکاری در سه ماهه نخست سال جاری 2 هزار میلیارد تومان کمک مردمی جذب و میان خانواده‌های نیازمند توزیع کردند؛ که از این میزان 1700 میلیارد تومان به صورت کالا و 100 میلیارد تومان به صورت خدمات رایگان داوطلبانه بوده است.

برچسب‌ها