جمعه 31 فروردین 1403

ارتقای طول بزرگراه های استان کهگیلویه وبویراحمد از 50کیلومتر به 220کیلومتر

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
ارتقای طول بزرگراه های استان کهگیلویه وبویراحمد از 50کیلومتر به 220کیلومتر

اسلامی گفت: طول بزرگراه های استان در ابتدای دولت حدود 50 کیلومتر بوده که امروز طول بزگراه ها به 220کیلومتر خواهد رسید و این نهضت توسعه همچنان ادامه خواهد داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سانی صبح زاگرس نیک اقبالی در آیین افتتاح قطعه سوم بزرگراه بابامیدان_گچساران_بهبهان گفت: خوشبختانه در گچساران کارهای بزرگی در حوزه زیرساخت هاو بخش راه صورت گرفته است که گچساران در آینده به یک چند راهی بزرگ برای عبور و مرور‌در وشور تبدیل خواهد شد.

وی افزود: بافت فرسوده گچساران به عنوان پایلوت یک کار برجسته است که در حال انجام است.

در ادامه نیز حجت الاسلام سید محمد موحد گفت: پروژه جاده پاتاوه _دهدشت که امروز آقای وزیر بازدید کردند یک پروژه بسیار با اهمیتی است که از حضور آقای وزیر تشکر می کنیم و عرض می کنیم که راه برون رفت این منطقه که در سفر حضرت آقا به استان نیز محقق شده بود بود تلاش های فراوانی هم صورت گرفت که اگر این پروژه نیز انجام نمی گرفت استان در محرومیت می ماند. وی افزود: امروز ما هم آمده ایم در گردونه استان هایی که صاحب دارند و گویا یک جرقه نوری در استان روشن شده است.

نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده تصریح کرد: تحرکی که امروز در پروژه دیده ایم بسیار مطلوب است و اما بحث تزریق نقدینگی به پروژه است که همه به نوعی منتظر این امر هستند.

وی تاکیدکرد: بنابراین تحرکی که در این چند ماهه در پروژه پاتاوه به دهدشت داشته ایم قابل مقایسه با قبل نیست و ان شالله همه وعده ها نیز عملی شوند و شاهد بهره برداری از این پروژه به زودی باشیم.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد درادامه گفت: امروز میزبان یکی از توانمندترین وزرای دولت هستیم، و شاهد ابر پروژه راه پاتاوه دهدشت بوده ایم‌که از برکات سفر حضرت آقا به استان است.

وی افزود: در گچساران کارهای بزرگی در حوزه راه و شهرسازی داریم و بافت فرسوده حدود 1500واحد به بهربرداری رسیده است که بقیه در حال اقدام است.

کلانتری گفت: امروز راه شریانی شیراز_گچساران_ اهواز که خوشبخانه به بهره برداری خواهد رسید وفقط 10کیلومتر باقی خواهد ماند که از جناب تاجگردون نماینده گچساران وباشت قدردانی می شود.

استاندار گفت: کارهای بزرگی در دولت تدبیر و امید انجام شده از جمله در بخش بهداشت و درمان، در بخش مسکن، در بخش انرژی و... خوشبختانه مردم عزیز ما علی رغم مشکلات و کمبودها، منصفانه قضاوت می کنند که در بخش های مختلف چه خدماتی انجام شده است و قدرشناس خواهند بود.

وی گفت: در بحث تونل دیل نیز آزمایشات بخشی خوب جواب داده و منتظر جواب باقی ازمایشات هستیم که ادامه کار را بزودی آغاز کنیم.

محمد اسلامی وزیر راه درادامه گفت: طول بزرگراه های استان در ابتدای دولت حدود 50 کیلومتر بوده که امروز طول بزگراه ها به 220کیلومتر خواهد رسید و این نهضت توسعه همچنان ادامه خواهد داشت.

وی گفت: جاده اصلی پاتاوه _دهدشت که مسیری راهبردی است نیز برای مردم ماندگار خواهد بود و یک گام مثبت برای توسعه و پیشرفت این استان خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: در دولت پروژه های در دست اقدام خودمان را به صورت متوازن دنبال می کنیم که شریان های اصلی و اقتصادی را در اولویت قرار داده ایم که راه اصلی پاتاوه _دهدشت از این دست اقدامات است.

وی خاطر نشان کرد: گام دوم اقدامات متوازن نیز برای رعایت عدالت اجتماعی و محرومیت زدایی است که سعی می کنیم سرانه برخورداری استان ها را به هم نزدیک کنیم و کیفیت بخشی به زندگی مردم را نیز داشته باشیم.

وزیر راه و شهرسازی تاکیدکرد: حجم فعالیت های دولت درتوسعه زیرساخت جای شکرگذاری دارد و این نیست که بخواهیم خودستایی کنیم و در این شرایط سخت تحریم ها ما همواره توانسته ایم به رغم این همه تحریم روند توسعه را دریک مقیاس فوق العاده دنبال کنیم.

وی در ادامه با اشاره به خطوط ریلی گفت: خطوط ریلی از حدود10هزارو 400کیلومتر تا پایان دولت دوازدهم به 15هزار کیلومتر خواهد رسید.

اسلامی تاکیدکرد: حکایت از یک اراده مصمم و عزم جدی است که با مشارکت و پیگیر های همه عزیزان صورت گرفته است وامیدواریم در این حرکت رو به جلو وقفه ایجاد نشود.

انتهای پیام