شنبه 1 اردیبهشت 1403

ارزش 8 میلیاردی قراردادهای واردات سلاح روسیه

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
ارزش 8 میلیاردی قراردادهای واردات سلاح روسیه

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران به نقل از روسیا الیوم، وزارت دفاع روسیه قراردادهایی را برای تامین تسلیحات و تجهیزات نظامی به ارزش بیش از هشت میلیارد دلار در جریان فعالیت‌های همایش بین المللی نظامی - فنی «ارتش 2022» امضا کرده است.

الکسی کریوروچکو معاون وزیر دفاع روسیه می‌گوید که قراردادهای دولتی به ارزش بیش از 500 میلیارد روبل (حدود 8.13 میلیارد دلار) با شرکت‌های مجمع نظامی - صنعتی روسیه در همایش ارتش 2022 امضا شد.

وی با بیان اینکه 29 قرارداد با 26 شرکت در مجمع نظامی - صنعتی روسیه منعقد شده است، تاکید کرد: امضای این بسته از قراردادها گام مهمی در اجرای برنامه تسلیحاتی دولت است.

معاون وزیر دفاع روسیه توضیح داد که نیروهای مسلح روسیه با بیش از 3700 قطعه نظامی تامین می‌شوند و تعمیرات و نوسازی بیش از 100 قطعه هم در نتیجه اجرای این قراردادها انجام می‌شود.

ارزش قراردادهایی که توسط وزارت دفاع روسیه منعقد شده، نزدیک به ارزش قراردادهای منعقد شده در مجمع «ارتش 2021» است، اما حدود دو برابر کمتر از نتایج این مجمع در سال 2020 است، زمانی که قراردادهایی به ارزش 1.1 تریلیون روبل امضا شد.

مهمترین قراردادهای امضا شده امروز به شرح زیر است: قراردادی برای تامین بالگردهای تهاجمی Ka-52M و Mi-28NM مدرنیزه شده. قرارداد تامین تانک T-90M و تعمیر تانک T-80BV. قرارداد تامین هواپیماهای بدون سرنشین اورلان، پیسر و الرون و قرارداد تامین سامانه‌های پدافند هوایی اس -500 است.

رسانه‌های روسیه در خصوص ورود رسمی «ابر سامانه موشکی اس -500» به ارتش روسیه گفته است که وزارت دفاع روسیه و شرکت «آلماز - آنتی» در مراسمی که روز سه‌شنبه در مجمع بین‌المللی فنی - نظامی ارتش روسیه برگزار شد، قراردادی را برای تحویل جدیدترین سامانه‌های پدافند هوایی «اس -500» به نیروهای روس امضا کردند.

خبرگزاری «تاس» اعلام کرده است که قرارداد دولتی برای تحویل سامانه موشکی زمین به هوای دوربرد اس -500 امضا شده است. این قرارداد توسط آلکسی کریوروچکو، معاون وزیر دفاع و «ویتالی نسکورودوف» معاون شرکت آلماز - آنتی امضا شد.

اس -500 برای از بین بردن تمام سلاح‌های تهاجمی هوافضای موجود و آینده در تمام ارتفاعات و سرعت طراحی شده است. کارشناسان نظامی این سامانه موشکی را «کابوس آمریکا» نامیده‌اند.

اس -500، سلاحی است که مسکو امیدوار است قدرت دفاعی خود را تقویت کرده و به پرفروش‌ترین محصول صادراتی تبدیل شود. اس -500 به عنوان یک سامانه دفاع فضایی توصیف شده است و می‌تواند موشک‌های بالستیک قاره پیما، موشک‌های کروز مافوق صوت و هواپیماها را رهگیری کند.

مدیر شرکت آلماز آنتی گفته که اس -500 ضربه‌ای به حیثیت نظامی آمریکا وارد می‌کند و تمامی سلاح‌های هجومی آمریکا را از کار انداخته و از تمام لایه‌های دفاع هوایی و موشکی آمریکا رد می‌شود.