سه‌شنبه 28 فروردین 1403

نزدیک 10 سال است طرحی برای ساخت سریال‌های مناسبتی نداریم / پربیننده‌ترین سریال فقط 36 درصد مخاطب جذب کرده!

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
نزدیک 10 سال است طرحی برای ساخت سریال‌های مناسبتی نداریم / پربیننده‌ترین سریال فقط 36 درصد مخاطب جذب کرده!

گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو - الهه زوارئیان؛ بعد از منتشر شدن خبر بازپخش سریال مختارنامه و چند سریال قدیمی و مناسبتی دیگر از تلوزیون به مناسبت ماه محرم، همانند سال‌های گذشته، جای خالی یک اثر جدید و قابل توجه به مناسبت ماه محرم در رسانه ملی احساس شد. کمبودی که هر چند تلویزیون، چند سال در میان با ساخت آثاری مناسبتی سعی در جبران آن را دارد اما اکثر این آثار مورد توجه قرار نمی‌گیرند و مخاطبان...

گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو - الهه زوارئیان؛ بعد از منتشر شدن خبر بازپخش سریال مختارنامه و چند سریال قدیمی و مناسبتی دیگر از تلوزیون به مناسبت ماه محرم، همانند سال‌های گذشته، جای خالی یک اثر جدید و قابل توجه به مناسبت ماه محرم در رسانه ملی احساس شد. کمبودی که هر چند تلویزیون، چند سال در میان با ساخت آثاری مناسبتی سعی در جبران آن را دارد اما اکثر این آثار مورد توجه قرار نمی‌گیرند و مخاطبان صدا و سیما همچنان با بازپخش سریال‌هایی چون مختارنامه، شب دهم، پریدخت، سفر سبز و.. شب های محرم را سپری می‌کنند. از این رو با آرش فهیم، منتقد و کارشناس سینما، در رابطه با چالش‌های ساخت آثار مذهبی و مناسبتی در تلوزیون و علل کمبود آثار جدید به گفت‌و‌گو نشستیم.

فهیم در پاسخ به اینکه علت اصلی کمبود آثار مذهبی و مناسبتی در تلوزیون چیست؟ گفت:«این نوع سریال‌ها در صداوسیما قائم به سازنده هستند نه سازمان. به نظر می‌رسد سازمان در انتظار است طرح‌هایی را از سوی سازندگان دریافت کند و آنها تنها برای ساخت تصمیم‌گیری کنند. خود سازمان در یک دهه اخیر برنامه و تدارکی برای توجه به نیاز مخاطب و ضروریات مخاطب در ایام محرم نداشته. در یک دهه اخیر چند سریال تاریخی و مذهبی ساخته شده‌اند و غالبا قائم به سازنده و دغدغه کارگردان بوده‌اند تا دغدغه سازمان صداوسیما.»

فهیم درباره سریال مختار نامه نیز اظهار داشت: «این سریال نیز دغدغه آقای میرباقری بود و تلاش های ایشان باعث شد این هدیه برای جهان اسلام به ارمغان بیاید. حتی سریال سلمان فارسی و حضرت موسی نیز حاصل دغدغه‌ی سازندگانشان بوده اند.»