جمعه 31 فروردین 1403

استاندار آینده تهران باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
استاندار آینده تهران باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی با بیان مهم‌ترین شاخصه‌ها و ویژگی‌های مورد انتظار از استاندار آینده تهران گفت: باید فردی سکان استانداری را در دست گیرد که در وهله نخست مردمی، انقلابی و ولایی بوده و دارای روحیه کار میدانی داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه خبری تهران‌نیوز اظهار کرد: برخلاف برخی تصورات که گمان می‌شود تهران به عنوان پایتخت کشور شهری برخوردار از همه امکانات و زیرساخت‌های شهری و توسعه‌ای است، در حقیقت ایگونه نیست.

وی با اشاره به اینکه مشکلات تهران به تبع کلانشهر بودن آن بزرگتر هستند، گفت: با وجود برخی تصورات، تهران کانون و محل تجمیع امکانات و اعتبارات و برخوردار از توسعه مطلوب و حداکثری نبوده و با چالش‌های بسیاری دست و پنجه نرم می‌کند.

نماینده مردم تهران در خانه ملت عنوان کرد: نه تنها محلات حاشیه‌ای که حتی مناطق مرکزی شهر تهران هم گرفتار انبوه مشکلات و کاستی‌های زیادی در حوزه مدیریت شهری هستند و استاندار جدید این کلانشهر باید با اشراف کامل و برنامه‌ریزی برای رفع معضلات تصدی‌گری کار را بر عهده بگیرد.

وی با بیان مهم‌ترین شاخصه‌ها و ویژگی‌های مورد انتظار از استاندار آینده تهران تبیین کرد: باید فردی سکان استانداری را در دست گیرد که در وهله نخست مردمی، انقلابی و ولایی بوده و دارای روحیه کار میدانی داشته باشد.

آقاتهرانی تأکید کرد: توجه به توسعه متوازن تهران و التزام و اعتقاد به عدالت‌گرایی در همه زمینه‌ها به‌عنوان یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب باید در سرلوحه کار استاندار پایتخت کشور قرار گیرد.

وی یادآور شد: یکی دیگر از ویژگی‌های شاخص استاندار آینده تهران باید برخورداری از روحیه فسادستیزی باشد که در این صورت با تخصیص و هزینه‌کرد درست اعتبارات در محل مورد نیاز، مانع ایجاد فساد اداری شود.

نماینده مردم تهران در مجلس مطرح کرد: قرار گرفتن فردی در مسند استانداری تهران که اعتقادی به مقابله جدی با فساد اداری و مالی نداشته و اهل مسامحه باشد، پذیرفتنی نبوده و نه‌تنها به زیان خود او بوده که مانعی برای پیشرفت و توسعه متوازن در پایتخت خواهد شد.

انتهای پیام /*