یک‌شنبه 8 مهر 1403

استاندار بوشهر: نظارت بر عملکرد دهیاری‌ها ضروری است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استاندار بوشهر: نظارت بر عملکرد دهیاری‌ها ضروری است

بوشهر - ایرنا - استاندار بوشهر گفت: نظارت جدی و مستمر بر در دو بخش درآمدها و هزینه‌ها و بررسی اسناد و مدارک دهیاری‌ها توسط کمیته ویژه بازرسی ضروری است.

عبدالکریم گراوند روز دوشنبه در نشست کمیته ویژه بازرسی دهیاری‌های استان بوشهر بیان کرد: این کمیته با بررسی عملکرد دهیاری‌ها در طول سال‌های 96 تاکنون علاوه بر تشخیص و برخورد با تخلفات احتمالی، نسبت به ارائه راهکار بهبود وضعیت دهیاری‌ها اقدام کنند.

وی افزود: اعتبارات بسیار خوبی بویژه در دولت دوازدهم در قالب ارزش افزوده و آلایندگی به دهیاری‌ها پرداخت شده‌است.

استاندار بوشهر بر ضرورت تشکیل مستمر هیأت‌های تطبیق بخش و روستا در بخشداری‌ها، حل اختلاف شوراها در فرمانداری، رسیدگی به تخلفات اداری استان در استانداری و کمیته انضباطی دهیاری‌ها در دفتر امور روستایی تاکید کرد و گفت: گزارش‌های کمیته ویژه بازرسی دهیاری‌ها به صورت فوق‌العاده بررسی شود.

گراوند گفت: محتوای بازرسی‌ها باید شامل بررسی بودجه سالانه، مصوبات شوراها، معاملات و مناقصات دهیاری‌ها، منع مداخله بستگان دهیاران، شوراها و کارکنان دهیاری‌ها در معاملات، نحوه به کارگیری و در آمد اموال و ماشین آلات در اختیار دهیاری‌ها و نیز نحوه به کارگیری نیروی انسانی دهیاری‌ها باشد.

استاندار بوشهر بر ضرورت برنامه‌ریزی برای هزینه کرد اعتبارات در اختیار دهیاری‌ها در اجرای پروژه‌های اولویت دار روستاها تاکید کرد.

*س_برچسب‌ها_س*