پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

استاندار: توسعه روابط با همسایگان موجب توانمندی اقتصادی مازندران می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استاندار: توسعه روابط با همسایگان موجب توانمندی اقتصادی مازندران می‌شود

ساری - ایرنا - استاندار مازندران بر ضرورت توسعه روابط خارجی استان تاکید کرد و گفت: توسعه روابط با همسایگان موجب توانمندی صادراتی و اقتصادی مازندران می‌شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، احمد حسین زادگان در دیدار مهدی کوچکیان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آسترا خان روسیه با وی با اشاره به این که در حوزه کشورهای "سی. آی. اس" می بایست شاهد اتفاقات جدیدی باشیم، افزود: باید از ظرفیت و مزیت کشورهای سی آی اس، تعرفه های گمرکی صادرات کالا بویژه تعرفه های ترجیحی کشورهای عضو اتحادیه اورآسیا که شامل ما می شود، استفاده کنیم تا زمینه بهره مندی تجار و بازرگانان مازندرانی را در بخش های مختلف فراهم کنیم.

وی با بیان این که استان مازندران حدود 15 قلم مرکبات، محصولات کشاورزی و گوشتی تولید می کند که در برخی از این موارد همچون تولید برنج و گوشت سفید، رتبه اول کشور را داراست، خاطرنشان ساخت: در محصولات شیلاتی از مزایای خوبی برخورداریم و در ماه های آینده شاهد اقدامات خوبی در بسته بندی ماهیان خاویاری و شیلاتی می باشیم.

حسین زادگان گفت بخش کشاورزی از مرکبات و کیوی و گل های زینتی آپارتمانی و لبنیات از جمله مزایای مهم و توانمندی های صادراتی مازندران است.

استاندار مازندران رونق گردشگری را نیز موجب تسهیل و توسعه سایر حوزه ها بویژه بخش اقتصادی میان دو کشور دانست و از ظرفیت های فراوان این حوزه یاد کرد و اظهار داشت: استفاده از ظرفیت خبرنگاران جهت ایجاد و برقراری مراودات اجتماعی و انعقاد تفاهمنامه بین دانشگاه های دو استان در قالب توسعه تقویت همکاری های علمی بین دو استان از دیگر برنامه ها و اهداف مهم می باشد.

وی افزود: توانمندی های صادراتی مازندران با توسعه روابط با کشورهای همسایه بخصوص آسترا خان روسیه باید به منصه ظهور برسد.

حسین زادگان برقراری خطوط پرواز ی را از جمله مزایای میان دو استان دانست و با اشاره به این که باید از زیرساخت های موجود در این بخش بهره برد، گفت: در حمل نقل بین المللی با توجه به وجود بنادر مناسب در استان می توانیم با استفاده از از دانش فنی، گسترش سطح کشت فرا سرزمینی را رقم بزنیم که منجر به افزایش صادرات می شود.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آستراخان نیز با اشاره به ظرفیت های استان مازندران برای حضور در بازارکشورهای همسایه شمالی گفت: محصولات کشاورزی به ویژه گل و گیاه مازندران از قابلیت بالایی برای صادرات به روسیه برخوردار است.

مهدی کوچکیان افزود: تغییر در نحوه ی بسته بندی و برندسازی محصولات کشاورزی، صنعتی و اقتصادی موجب تحول در حوزه صادرات می گردد.

وی گفت: برقراری پروازهای مستقیم اقتصادی بین ساری و آسترا خان روسیه از جمله موضوعاتی است که مورد انتظار ما می باشد.

*س_برچسب‌ها_س*