سه‌شنبه 28 فروردین 1403

استاندار: شمار شعبه های اخذ رای گیلان 10 درصد افزایش یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استاندار: شمار شعبه های اخذ رای گیلان 10 درصد افزایش یافت

رشت - ایرنا - استاندار گیلان با اشاره به اهمیت حفظ سلامت مردم و نیز ضرورت توجه به رعایت توصیه های بهداشتی و مراقبتی، از انجام تمهیدات لازم برای تأمین سلامت رأی‌دهندگان و افزایش 10 درصدی شعبه های اخذ رأی در انتخابات پیش رو خبر داد.

به گزارش روابط عمومی استانداری گیلان، ارسلان زارع روز (دوشنبه) در گفت و گوی زنده تلفنی با صدا و سیما افزود: در راستای حفظ سلامت رأی دهندگان در انتخابات پیش رو، شعبه های اخذ رأی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و نیز میان‌دوره ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، 10 درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: در کنار اندیشیده شدن همه تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم، امن و قانونمند؛ موضوع تامین سلامت مردم و رعایت توصیه های بهداشتی و مراقبتی نیز در گیلان مدنظر بوده که اقدامات پیش گفته، در همین راستاست.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر اساس خواست عمومی مردم و با اندیشه توحیدی شکل گرفت، افزود: با تلفیق نقش مردم و حاکمیت اراده آنان بر مبنای دین مبین اسلام؛ مردم سالاری دینی و جمهوری اسلامی استقرار یافت و بدیهی است استمرار با اقتدار نظام، بر اساس همین دو رکن خواهد بود.

زارع خاطرنشان کرد: مردم آگاه گیلان در طول بیش از چهار دهه گذشته، همواره به انقلاب و آرمان ها پایبند بوده اند و در انتخابات های گوناگون حضوری فعال داشته اند و در این دوره از انتخابات هم؛ با آگاهی، بصیرت و باور به اهمیت نقش آفرینی خود، مشارکتی فعال دارند.

وی اضافه کرد: انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه آستانه اشرفیه نیز در خردادماه سال جاری در استان برگزار می شود و مردم این شهرستان برای انتخاب نماینده خود به پای صندوق های اخذ رأی می آیند.

زارع همچنین درباره وضعیت آماری داوطلبان انتخابات ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در گیلان گفت: پس از دستور وزیر کشور، همه هیأت های اجرایی در استان تشکیل و ثبت نام داوطلبان آغاز شد و میزان مشارکت نیز خوب بود به طوری‌که داوطلبان در همه روستاهای واجد شرایط و نیز 53 شهر گیلان، ثبت نام کردند.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی؛ در شهرها 89 درصد داوطلبان مرد و 11 درصد زن بوده اند و این آمار در روستاها شامل 93 درصد مردان و هفت درصد زنان است.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی 28 خرداد امسال همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود. گیلان حدود دو میلیون و 500 هزار نفر جمعیت دارد.

*س_برچسب‌ها_س*