پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

استاندار کرمان: گردشگری شهداد در سطح جهانی مطرح می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استاندار کرمان: گردشگری شهداد در سطح جهانی مطرح می‌شود

کرمان - ایرنا - استاندار کرمان با اشاره به تسریع در اجرای طرح‌ها گفت: جمع بندی مناسبی از مسائل و مشکلات توسعه بخش شهداد و منطقه اندوهجرد صورت گرفته که اجرای اینگونه اقدامات منطقه را در سطح جهانی مطرح می‌کند.

به گزارش ایرنا، علی زینی‌وند روز جمعه در جریان بازدید از ظرفیت‌های بخش شهداد در جمع خبرنگاران افزود: منطقه یاد شده، دارای ظرفیت‌های گردشگری بسیار مناسبی در سطح کشور و حتی بین الملل است که باید از این ظرفیت‌ها نهایت بهره را ببریم.

وی با اشاره به بازدید از زیرساخت های گردشگری و آشنایی با مشکلات مختلفی از جمله گردشگری، زیرساخت ها، بناها، کشاورزی و ارتباطات و چالش های مردم شهداد و اندوهجرد گفت: این مناطق ظرفیت بسیار مطلوبی برای توسعه دارد و از قبل نیز اقدامات مناسبی در این خطه انجام شده که جای کار بیشتری نیز وجود دارد.

وی تاکید کرد: شهداد ظرفیت های بسیاری در حوزه کشاورزی و گردشگری دارد که طرح های این منطقه با برنامه ریزی اصولی، مراحل اجرایی خود را می‌گذرانند و مقرر شد مسائل را دسته بندی و در قالب یک نشست در محل فرمانداری کرمان با حضور دستگاه های مرتبط، تصمیماتی در سطح استان را به‌سرعت رسیدگی کنیم و مسائل ملی نیز با همکاری نمایندگان رفع شود.

استاندار کرمان ادامه داد: تا جایی که بتوانیم در تسهیل امور موثر خواهیم بود که با همکاری سایر دستگاه های مرتبط گام‌های مفیدی در راستای توسعه منطقه شهداد برداریم.

وی بیان داشت: کویر لوت شهرت جهانی و جاذبه های خاصی دارد که در این راستا ظرف چهار سال گذشته اتفاقات بسیار مطلوبی در حوزه بوم‌گردی و احداث هتل ها و زیرساخت های این منطقه رخ داده و بنا به اعلام گردشگران زیباترین سایت را دارد و اتفاقاتی در این منطقه افتاده که آینده آن را منحصر به فرد می‌کند.

زینی‌وند افزود: برنامه ریزی خوبی روی دریاچه غیر دائمی شهداد انجام شده و در حوزه زیرساختی نیز اقدامات از زمان‌بندی جلوتر است و همچنین با هماهنگی فرماندار اعتباراتی به این طرح‌ها تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه منطقه کلوت ها و دریاچه شهداد به این صورت نباید رها شود گفت: لذا از نظر امنیتی و بهداشتی و رفاهی باید سایتی با ورودی ویژه تعریف شود که سرویس بهداشتی و سایر موارد مورد نیاز گردشگران را داشته باشد.

وی با بیان اینکه تمامی کویر لوت به زودی زیر ذره‌بین نیروهای امنیتی ما قرار می‌گیرد گفت: به فرماندار تاکید کردم که محدوده گردشگری و ورودی خاص و سایر موارد مورد نیاز تعیین شود که بخش خصوصی درامدی از این منطقه داشته باشد و امکانات حداقلی ظرف چندماه آینده برای مردم در اطراف دریاچه تامین شود.

استاندار کرمان تاکید کرد: شرکت‌های گردشگری و فرماندار کرمان به‌سرعت طرحی ارائه کنند که حداقل امکانات به منطقه بیاید و این فرایند در استان نیز پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به مشکل روستاهای منطقه به‌ویژه امیرآباد شهداد اضافه کرد: یکی از این مشکلات آبگرفتگی به علت سیل 98 بود که با امکانات محلی به سرعت و مشکل تسهیلات مسکن روستایی این منطقه در اسرا وقت رفع می‌شود و همچنین لایروبی قنات روستا با همکاری جهاد کشاورزی حل می‌کنین و بحث سیل بند این روستا نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه مسائل کوچک را مدیران محلی با استفاده از امکانات موجود خود رفع کنند گفت: مدیران هرچه در توان دارند در حوزه استفاده از تجهیزات و امکانات محلی به‌کار گیرند و نیازی به دستور استاندار و سایر مسئولان عالی رتبه در رفع مشکلات مردم وجود ندارد.

استاندار کرمان با همراهی معاون امور عمرانی، فرماندار و نماینده کرمان و راور و سایر مسئولان استانی و محلی امروز جمعه از ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های بخش شهداد و منطقه اندوهجرد بازدید کرد.

*س_برچسب‌ها_س*
استاندار کرمان: گردشگری شهداد در سطح جهانی مطرح می‌شود 2