پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

استان زنجان 900 هیات مذهبی ثبت‌شده دارد / برگزاری دوره‌های آموزشی برای مداحان و مسئولان هیات‌های مذهبی

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
استان زنجان 900 هیات مذهبی ثبت‌شده دارد / برگزاری دوره‌های آموزشی برای مداحان و مسئولان هیات‌های مذهبی

کارشناس ساماندهی تشکل‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه اکنون حدود 900 هیات مذهبی ثبت‌شده در سطح استان وجود دارد، گفت: متقاضیان جهت ثبت هیات مذهبی می‌توانند به سامانه «طوبی» مراجعه کنند که راهنمای لازم در این سامانه آمده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید سپهری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: انتخابات شورای هیئات مذهبی شهرستان‌های استان زنجان همزمان روز جمعه (30 اردیبهشت) به جز سلطانیه در تمام شهرستان‌ها برگزار شد.

وی با بیان اینکه انتخابات شهرستان سلطانیه به دلیل به حد نصاب رسیدن تعداد اعضا برگزار نشد، خاطرنشان کرد: انتخابات این شهرستان به‌صورت مشترک با شهرستان زنجان برگزار شد.

سپهری با بیان اینکه اعضای منتخب شورای هیئات مذهبی هر شهرستان، رئیس آن شهرستان را از بین خود انتخاب می‌کنند، افزود: رئیس شورای هیئات مذهبی استان نیز بعد از مشخص شدن روسای شهرستان‌ها و توسط روسای شورای هیئات مذهبی شهرستان‌ها انتخاب می‌شود.

کارشناس ساماندهی تشکل‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: دوره فعالیت شورای هیئات مذهبی 4 ساله است البته دوره ریاست به‌صورت یک‌ساله است که هر سال در بین خود رئیس را برای مدت یک سال آینده انتخاب می‌کنند.

وی با بیان اینکه اکنون حدود 900 هیات مذهبی ثبت‌شده در سطح استان زنجان وجود دارد، اظهار کرد: متقاضیان جهت ثبت هیات مذهبی می‌توانند به سامانه «طوبی» مراجعه کنند که راهنمای لازم در این سامانه آمده است.

سپهری خاطرنشان کرد: ابتدا در سامانه ثبت‌نام کرده و سپس مستندات از جمله اساسنامه را به اداره تبلیغات اسلامی ارائه می‌دهند و بعد از تایید، هیات مورد نظر به ثبت رسیده و اجازه فعالیت داده می‌شود.

کارشناس ساماندهی تشکل‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در خصوص حمایت از هیئات مذهبی استان گفت: حمایت‌های مالی در حد مقدورات و مختصر از هیات‌ها انجام می‌شود و دوره‌های آموزشی برای مداحان و مسئولان هیئات مذهبی نیز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تشکل‌های مذهبی دارای 4 زیرشاخه است، ابراز کرد: این زیرشاخه‌ها شامل هیئات مذهبی، کانون‌های فرهنگی و تبلیغی، انجمن‌های اسلامی و مداحان است.

سپهری در خصوص نحوه فعالیت هیئات مذهبی در شرایط کنونی خاطرنشان کرد: با فروکش کردن ویروس کرونا و تغییر رنگ‌بندی کرونایی شهرستان‌ها اجازه فعالیت به تمام هیئات مذهبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی داده شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

انتهای پیام /