چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

استفاده از ماسک در اماکن عمومی مازندران به نصف رسید

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
استفاده از ماسک در اماکن عمومی مازندران به نصف رسید

ساری - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: در حال حاضر استفاده از ماسک توسط مردم استان در اماکن عمومی و صنفی بین 47 تا 57 درصد است که رضایت بخش نیست.

حسین حسن‌نژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس تازه ترین داده‌های سنجش‌های میدانی، در هفته های اخیر استفاده از ماسک توسط مردم مازندران در اماکن عمومی روند کاهشی داشت که نشان دهنده عادی انگاری شرایط کرونایی در سطح استان است.

وی افزود: استفاده از ماسک به عنوان اولویت اصلی و تنها راه جلوگیری از انتقال ویروس کرونا است و آمارهای استانی در خصوص میزان استفاده مردم از ماسک نگرانی درباره شیوع موج سوم را بیشتر می کند.

معاون سیاسی استاندار مازندران تاکید کرد: تنها در شرایطی می توان شیوع ویروس کرونا در استان را تقریبا ثابت نگه داشت که ضریب استفاده از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله فاصله گذاری اجتماعی به 85 درصد برسد.

حسن نژاد استفاده 57 درصدی مردم از ماسک را به معنای عدم امنیت در برابر بیماری کووید 19دانست و تاکید کرد: زمانی مردم از ویروس کرونا در امان هستند که همه مردم از ماسک استفاده کنند.

کاهش تردد مدیریت کرونا را امکان پذیر می‌کند

وی همچنین از مردم استانهای دیگر خواست تا از سفر غیرضروری به مازندران پرهیز کنند و گفت: کاهش میزان تردد به مازندران مدیریت ویروس کرونا را امکان پذیر خواهد کرد.

معاون سیاسی استاندار مازندران همچنین تاکید کرد: در تعطیلی هفته های گذشته شاهد محدودیت های ترافیکی و همچنین همراهی مردم برای جلوگیری از سفر به مازندران بودیم و لازم است این شرایط برای تعطیلات هفته آینده نیز تداوم داشته باشد.

حسن نژاد گفت: در صورت عدم کاهش تردد مردم استان های دیگر به مازندران و همچنین کاهش تردد در داخل استان شرایط برای مدیریت کرونا مساعدتر خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر بیشترین نگرانی ما از سوی استان تهران است که در وضعیت حاد شیوع کرونا به سر می برد و تمام تلاش ما برای جلوگیری از ورود موج سوم بیماری در استان است.

معاون استاندار گفت: تا به این لحظه محدودیت جدید برای تعطیلات پیش رو اعلام نشد اما در خواست محدودیت های جدید از سوی استانداری داده شده است که باید در ستاد ملی تصمیم گیری شود.

بر اساس گزارش رسمی دانشگاه های علوم پزشکی مازندران در حال حاضر بیش از 650 بیمار مبتلا به ویروس کرونا در تخت های بیمارستانی مراکز استان بستری هستند که این آمار در روزهای اخیر روند صعودی را در پیش گرفته است.

*س_برچسب‌ها_س*