شنبه 1 اردیبهشت 1403

استقلال ایران 3 - الاهلی عربستان 0؛ صعود جانانه شاگردان مجید با انتقام از حریف سعود / الهلال یا پاختاکور؛ کدام یک حریف دور حذفی آبی‌ها؟

وب‌گاه تابناک مشاهده در مرجع
استقلال ایران 3 - الاهلی عربستان 0؛ صعود جانانه شاگردان مجید با انتقام از حریف سعود / الهلال یا پاختاکور؛ کدام یک حریف دور حذفی آبی‌ها؟

استقلال با هدایت مجید نامجومطلق در بازی حساس با الاهلی عربستان احیا شد و با برتری دور از انتظار سه بر صفر، ضمن دریافت جواز صعود به دور حذفی، انتقام شکست ناعادلانه دیدار رفت را نیز گرفت.

استقلال ایران با پیروزی مقتدرانه مقابل الاهلی عربستان به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ در جریان رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا و در گروه A، دو تیم استقلال و الاهلی عربستان به مصاف هم رفتند که این بازی با پیروزی سه بر صفر شاگردان مجید نامجومطلق به پایان رسید. آبی‌پوشان با این پیروزی موفق شدند به مرحله حذفی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کنند. استقلال در بازی رفت ناعادلانه مغلوب این حریف سعودی شده بود اما امشب اشتباهات و سوت های یک جانبه داور هم کاری از پیش نبرد.

مهدی قائدی با یک گل و یک پاس گل، بهترین بازیکن زمین شد. علی کریمی نیز همین آمار را ثبت کرد. بازی خوب ریگی نیز در این مسابقه سرنوشت ساز به چشم آمد؛ اما مصدومیت وریا غفوری باعث نگرانی استقلال برای بازی مرحله پلی‌آف است.

با این نتیجه استقلال موفق شد در گروه A رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا 5 امتیازی شود و با توجه به تفاضل گل بهتر نسبت به الشرطه عراق 5 امتیازی، در رده دوم این جدول قرار بگیرد. در این گروه الاهلی عربستان با 6 امتیاز صدرنشین ماند و به این ترتیب، استقلال و الاهلی عربستان به دور بعدی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کردند.

استقلال باید در مرحله حذفی شنبه مقابل الهلال صدرنشین گروه بعدی بازی کند اما این تیم سعودی 9 بازیکن سالم بیشتر در اختیار ندارد و بقیه بازیکنان این باشگاه همچنان مبتلا به کرونا هستند و اجازه بازی ندارند. باید دید سران ای اف سی طبق قواعد خود این تیم را کنار خواهند گذاشت یا اینکه کل رقابت ها را به سود عربستانی های پرنفوذ، درگیر تصمیم جدیدی خواهند کرد. احتمال حذف این تیم پرافتخار عرب نیز وجود دارد که در آن صورت احتمالا پاختاکور ازبکستان حریف استقلال می شود.

ترکیب الاهلی

محمد العویس، سعد المولد، محمد الفتیل، عمر السوما، مارکو مارین (دقیقه 65- حسین المقهوری)، تلال علی، حسین عبدالغنی، عبدالرحمن عبدالله (دقیقه 46- احمد)، هانی اسماعیل، یوسف سعد و محمد اسیری.

ترکیب استقلال

سید حسین حسینی، روزبه چشمی (دقیقه 66- فرشید باقری)، عارف غلامی، هروویه میلیچ، وریا غفوری (دقیقه 46- محمد دانشگر)، مسعود ریگی، علی کریمی (دقیقه 72- میلاد زکی‌پور)، ارسلان مطهری، شیخ دیاباته (دقیقه 83- شیخ دیاباته)، مهدی قایدی و فرشید اسماعیلی.

در حالی که انتظار می‌رفت، استقلال کار سختی مقابل الاهلی داشته باشد، آبی‌پوشان از همان لحظات ابتدایی نبض بازی را در دست گرفتند و با در اختیار داشتن توپ و میدان و حملات پیاپی و خطرناک، توانستند سه بار دروازه صدرنشین گروه اول لیگ قهرمانان آسیا را باز کنند تا مثل الشرطه عراق 5 امتیازی شوند ولی به دلیل تفاضل گل بهتر در جمع 16 تیم برتر این رقابت‌ها قرار بگیرند. حالا آبی‌ها منتظر شروع بازی دشوار با الهلال عربستان و در صورت حذف این تیم بخاطر کمبود تعداد بازیکنانش، در انتظار دیدار با پاختاکور هستند.

شرح گل ها

استقلال 1 - الاهلی صفر (دقیقه 29: مهدی قایدی): مسعود ریگی با توپ‌گیری در میانه زمین به هرویه میلیچ پاس داد که او هم فرشید اسماعیلی را در جناح چپ زمین صاحب توپ کرد و در ادامه پاس این بازیکن به مهدی قایدی و شوت روی پای تماشایی ستاره ریزنقش آبی‌ها از پشت محوطه جریمه پس از برخورد به زمین و دفع ناقص محمد العویس تبدیل به گل شد.

استقلال 2 - الاهلی صفر (دقیقه 38: علی کریمی): ارسال مهدی قایدی از روی کرنر در مقابل تیرک اول به عارف غلامی برخورد کرد و دوباره به قایدی رسید که دومین سانتر او در این موقعیت، با عبور از مقابل مطهری و دیاباته، با ضربه سر علی کریمی وارد دروازه الاهلی شد.

استقلال 3 - الاهلی صفر (دقیقه 54: شیخ دیاباته): پاس پشت‌پای قایدی به میلیچ و پاس او به علی کریمی را این بازیکن به مقابل دروازه الاهلی فرستاد تا شیخ دیاباته با پرش بلند، گل سوم آبی‌ها را به ثمر رساند.

لحظات حساس بازی

دقیقه 4: مهدی قائدی در محوطه جریمه الاهلی سرنگون شد، اما داور اردنی اعتقادی به پنالتی نداشت.

دقیقه 7: قائدی از گوشه محوطه جریمه الاهلی نفود کرد که ضربه علی کریمی از بالای دروازه نماینده عربستان به بیرون رفت.

دقیقه 12: نفوذ دوباره استقلالی‌ها از جناح چپ این بار دیاباته را صاحب موقعیت کرد که ضربه محکم و روپای مهاجم استقلال را العویس دفع کرد.

دقیقه 22: روی ضربه ایستگاهی وریا غفوری باز هم دروازه‌بان الاهلی مانع گل خوردن تیمش شد.

دقیقه 23: الاهلی در یک ضدحمله صاحب موقعیت شد که اشتباه مدافعان استقلال عبدالرحمان غریب را در موقعیت تک به تک با سیدحسین حسینی قرار داد که ضربه این بازیکن را دروازه‌بان استقلال به خوبی دور کرد.

دقیقه 25: ارسال توپ از روی نقطه کرنر را علی کریمی می‌توانست تبدیل به گل کند، اما توپ او به تیر دروازه خورد.

دقیقه 30: هروویه میلیچ مدافع کروات استقلال به دلیل خطا با کارت زرد داور جریمه شد.

دقیقه 35: توپ ارسالی به محوطه جریمه الاهلی را فرشید اسماعیلی به سختی به شش قدم رساند که دیاباته در آخرین لحظه به توپ نرسید.

دقیقه 36: ضربه سر قریب از بالای دروازه استقلال به بیرون رفت.

دقیقه 44: ضربه سر ارلان مطهری از روی توپ ارسالی را دروازه‌بان الاهلی گرفت.

دقیقه 45: فرشید اسماعیلی توپ دیگری را به محوطه جریمه الاهلی ارسال کرد که با ضربه سر دیاباته وارد دروازه شد، اما کمک داور پرچم خود را به نشانه آفساید بالا برده بود.

دقیقه 49: موقعیت خوب دیگری برای گلزنی استقلال به وجود آمد که ارسلان مطهری موفق به این کار نیز شد، اما گل او در موقعیت آفساید به ثمر رسید تا داور مسابقه این گل را مردود اعلام کند.

دقیقه 49: حسین عبدالغنی سلیمانی از داور مسابقه کارت زرد گرفت.

دقیقه 50: استقلال بار دیگر صاحب موقعیت شد که شوت پشت محوطه علی کریمی را دروازه‌بان الاهلی مهار کرد.

دقیقه 63: ضربه بازیکن الاهلی با اختلاف از کنار دروازه استقلال راهی اوت شد.

دقیقه 79: شوت از راه دور حسین عبدالغنی را حسینی راهی کرنر کرد.

دقیقه 82: ارسلان مطهری توسط مدافع الاهلی سرنگون شد که باز هم داور اعتقادی به پنالتی نداشت.

استقلال ایران 3 - الاهلی عربستان 0؛ صعود جانانه شاگردان مجید با انتقام از حریف سعود / الهلال یا پاختاکور؛ کدام یک حریف دور حذفی آبی‌ها؟ 2
استقلال ایران 3 - الاهلی عربستان 0؛ صعود جانانه شاگردان مجید با انتقام از حریف سعود / الهلال یا پاختاکور؛ کدام یک حریف دور حذفی آبی‌ها؟ 3