جمعه 10 فروردین 1403

اعضای «بریکس» با 40 درصد منابع ملی جهان غیرقابل تحریم است / جهان از پدرخواندگی آمریکا عبور کرد

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
اعضای «بریکس» با 40 درصد منابع ملی جهان غیرقابل تحریم است / جهان از پدرخواندگی آمریکا عبور کرد

یک کارشناس رسانه با اشاره به اینکه اعضای «بریکس» با 40 درصد منابع ملی جهان غیرقابل تحریم است، گفت: جهان آن قدر بزرگ شده است که دیگر باید از پدرخواندگی آمریکا عبور کند، جهان فهمیده که آمریکا مرده و درحال مراسم خاکسپاری آن است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از گلستان ما ملاشاهی امروز در گفت‌وگو پیرامون سخنرانی رئیس جمهور در اجلاس بریکس اظهار کرد: نام بریکس را زین پس حتی بیشتر از نام آمریکا و یا اتحادیه اروپا خواهید شنید.

وی تصریح کرد: کشورهایی که می خواهند رشد کنند چه آمریکا بخواهد چه نخواهد؛ کشورهایی که می خواهند رشد اقتصادی داشته باشند چه کاخ سفید ناراحت شود چه خوشحال، کشورهایی که می خواهند به رغم تمام اهرم های فشار بین المللی نظام سلطه مسیر پیشرفت شان را ادامه دهند. دیگر جهان تک قطبی برایشان معنا ندارد.

کارشناس رسانه افزود: جهان آن قدر بزرگ شده است که دیگر باید از پدرخواندگی آمریکا عبور کند، اگر تا دیروز ایران به لحاظ ایدئولوژی به جهان چند قطبی رسیده بود اینک چین، روسیه، هند، برزیل و آفریقای جنوبی از پنج قاره جهان به این راهبرد ایرانی ها رسیده اند و تحت پیمانی به نام بریکس درآمدند تا در مسیر رشد و توسعه و جهان چندقطبی تنها نباشند.

ملاشاهی توضیح داد: تجربه ی این کشورها هم از اقدامات جهان تک قطبی آنقدر بالارفته است که دیگر تمام ساز و کارهای مالی را برای دورزدن تحریم های یکجانبه امربکا و غرب پیدا کرده اند.

وی با بیان اینکه با وجود قدرت های نوظهور دیگر تحریم های آمریکا شبیه یک شوخی و قلقلک است برای ملت‌ها، ابراز کرد: تحریم کشورهایی که چهل درصد منابع مالی جهان را دارند ممکن نیست حالا چنین فرصتی و به تعبیری کشورهای عضو بریکس از رئیس جمهور ایران که عضو بریکس نیست ولی هم رای با جهان چندقطبی است دعوت کرده تا در چهاردهمین اجلاس شان حاضر شود.

این کارشناس رسانه افزود: تنها سوالی که باقی می ماند اینست که چرا پیش از این نام بریکس به گوش سیاست خارجی ما نخورده است چرا پیش از این بریکس برای ما مهم نبوده یا ما برای بریکس مهم نبودیم درحالی که بیش از هر کشوری درجهان نیازمند ارتباط با بریکس بودیم.

ملاشاهی بیان کرد: حقیقت آن است که دولت سیزدهم بجای آویزان شدن از غرب راهی دیگر را در پیش گرفته است و آن یافتن کانون های قدرت های پنهان جهان از قدرت همسایگان گرفته تا قدرت های نوظهور است.

وی با تصریح اینکه ادبیات دولت جدید با غرب مذاکره با دست خالی نیست مذاکره با دست پر و داشتن چندین گزینه است، تاکید کرد: امتیاز گرفتن از غرب با دست خالی نتیجه ای جز همان برجام بدون فرجام ندارد.

این کارشناس رسانه ادامه داد: نقش بریکس در شرایط کنونی جهانی برای ایران همان نقش موریانه ها روی عهدنامه کفار را دارد بی شک دیگر تحریم ابزار فشار بر ایران و دیگر ملت ها نیست چه بخواهیم و چه نخواهیم جهان به سمت چند قطبی شدن پیش می رود.

ملاشاهی گفت: سیاسیون غربگرا و یا سلبریتی های غرب زده بیهوده انرژی و توان افکار عمومی را به سمت سراب و به سمت آمریکای در حال فروپاشی سوق ندهند که نتیجه آن چیزی جز ماندن در زیر خروارها آوار ناشی از فروپاشی کاخ سفید نیست.

به گفته وی؛ همه ی جهان فهمیده که آمریکا مرده است و جهان درحال مراسم خاکسپاری آن است.

انتهای پیام /