چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

افزایش آسانسوری امیکرون در کشور / ایمنی 80 درصدی بدن با تزریق دوز سوم

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
افزایش آسانسوری امیکرون در کشور / ایمنی 80 درصدی بدن با تزریق دوز سوم

کریمی معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به ایمنی 80 درصدی بدن با تزریق دوز سوم واکسن کرونا، گفت: سویه امیکرون به صورت آسانسوری در حال افزایش است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، سعید کریمی معاون درمان وزارت بهداشت صبح امروز در جلسه اضطراری به همراه میرمحمدی نماینده میبد و تفت در مجلس شورای اسلامی، خطیبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و سرپرست فرمانداری میبد پس از بازدید از بخش‌های مختلف بیمارستان امام صادق (ع) شهرستان میبد، گفت: پر بودن بخش آی سی یو بیمارستان‌های میبد و اردکان نشان می‌دهد که پیک شدیدی را در سه هفته آینده تجربه خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه پیک سویه اومیکرون به صورت آسانسوری در حال بالا رفتن است، افزود: سرایت این سویه شدید بوده و بیمارستان‌ها باید دستگاه‌های اکسیژن، ونتیلاتور و همچنین دارو به میزان کافی فراهم کنند.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به امکانات مطلوب بیمارستان‌های میبد و اردکان تصریح کرد: تنها نگرانی ما رعایت نشدن دستورالعمل‌های بهداشتی توسط مردم است و اگر شرایط بدین منوال ادامه یابد در هفته‌های آتی شاهد افزایش آمار بستری و مرگ کرونایی خواهیم بود.

کریمی بر لزوم اهتمام مردم به واکسیناسیون تأکید کرد و ادامه داد: مقاومت در برابر امیکرون با تزریق دوز اول و دوم فقط 10 درصد است، اما دوز سوم سبب می‌شود تا مقاومت در برابر این سویه به 80 درصد برسد.

نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه، گفت: حضور نیمه شب معاون درمان نشان می‌دهد که نباید نگران خدمت رسانی به بیماران باشیم.

میرمحمدی با اشاره به مشکل بیمارستان این شهر در زمینه نیرو‌های متخصص عفونی، ارتوپد و چشم افزود: امیدواریم این مشکل با وعده معاون وزیر حل شود. همچنین تکمیل و تجهیز طرح‌های درمانی در انتظار کمک وزارت بهداشت است و انتظار داریم در این زمینه نیز شاهد یاری وزارتخانه باشیم.

انتهای پیام / خ