جمعه 10 فروردین 1403

افزایش تقاضا و رشد 25 دلاری طلا در بازارهای جهانی

خبرگزاری اکو نیوز مشاهده در مرجع
افزایش تقاضا و رشد 25 دلاری طلا در بازارهای جهانی

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران، امروز در بازارهای جهانی قیمت طلا 25 دلار در هر اونس افزایش یافت و به قیمت 1907 دلار به فروش رفت. قیمت فلز زرد امروز در کمترین زمان 1889 دلار و در بیشترین زمان 1911 دلار معامله شد.

قیمت طلا امروز نسبت به یک ماه گذشته 21 دلار کاهش داشت اما در مقایسه با یک سال گذشته 115 دلار افزایش را نشان می‌دهد. در گروه سایر فلزات تقریبا همه کاهشی بودند. پلاتینوم 4 دلار، پالادیوم 33 دلار و رادیوم 600 دلار کاهش قیمت را تجربه کردند.

اکونومیک تایمز، اعلام کرد که افزایش قیمت طلا امروز به دلیل تعلل فدرال رزرو آمریکا در افزایش نرخ بهره بود، ژرومی پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا پیش از این اعلام کرده بود که قرار است 75 صدم درصد نرخ بهره را افزایش دهد، اما ظاهرا امروز پنجشنبه از اظهارات اخیر خود عقب‌نشینی کرده است.

پریتام پاتنیک، رئیس معاملات کالاهای اساسی و بورس در هند می‌گوید: «افزایش قیمت طلا پس از آن صورت گرفت که فدرال رزرو آمریکا اقدام به افزایش نرخ بهره در این کشور نکرد.»

بر اساس این گزارش افزایش نرخ بهره موجب با ارزش شدن اوراق قرضه شده و طلا را برای خریداران غیرجذاب می‌کند، زیرا هزینه نگهداری این فلز گرانبها را افزایش می‌دهد، اما زمانی که نرخ بهره پایین‌تر است طلا برای خریداران و سرمایه‌گذاران جذاب شده و با رشد تقاضا قیمت‌ها بالا می‌رود.

امروز حتی قیمت‌های آتی فلز طلا هم رشد 1.31 درصدی را تجربه کرد و رشد طلا قیمت فلز نقره را هم افزایش داد.