جمعه 31 فروردین 1403

افزایش 30 درصدی جرایم بیت کوینی و دیگر ارزهای مجازی در سال 2021

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
افزایش 30 درصدی جرایم بیت کوینی و دیگر ارزهای مجازی در سال 2021

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، موسسه چینالیسیس، گزارش داد که پولشویی و جرایم سایبری با استفاده از بیت کوین و ارزهای مجازی در سال 2021 نسبت به سال 2020، 30 درصد افزایش داشته است.

این موسسه تأکید کرده از سال 2017 تاکنون 33 میلیارد دلار ارز مجازی در جهان در پولشویی مورد استفاده قرار گرفته که البته نکته سال 2021 این است که مجرمان سایبری و پولشوها این بار به سمت مبادلات خارج از بانک‌ها با استفاده از ارزهای مجازی رفته‌اند. تنها در سال 2021، 8 میلیارد دلار در جهان با استفاده از ارزهای مجازی، پولشویی شده و 8.6 میلیارد دلار دیگر نیز در قالب جرایم مختلف گم شدند.

کارشناسان می‌گویند: با توجه به افزایش مبادلات ارزهای مجازی رشد استفاده از این ارزها برای پولشویی اصلا تعجب‌برانگیز نبوده است.

بخشی از این جرایم سایبری شامل پرداخت پول به هکرها بوده است.

گزارش چینالیسیس می‌افزاید: بخشی از اقدامات مجرمین این بوده که ارزها را برای پولشویی با دیگر منابع مالی که به صورت قانونی به دست آمده بودند، ادغام می‌کردند.

کیم گرایر، مدیرعامل چینالیسیس می‌گوید: در سال 2022 شاهد افزایش جرایم مرتبط با ارزهای مجازی خواهیم بود و این روند به طور حتم ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید ارز جرایم سایبری هکر پولشویی ارزهای مجازی مجرمان سایبری بیت کوین این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است