پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

افزایش 40 درصدی مستمری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
افزایش 40 درصدی مستمری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر از افزایش 40 درصدی مستمری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خبر داد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، بیت‌الله برقراری امروز در نشست خبری ضمن گرامیداشت آغاز دهه فجر، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ارتباط با جهاد تبیین اظهار کرد: رسانه‌ها نقش بسزایی را در ارتباط با این مسئله دارند و می‌توانند خدمات انقلاب را در حوزه‌های مختلف به افراد جامعه تبیین کنند.

برقراری با بیان اینکه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر برنامه‌های متنوعی را همزمان با دهه فجر تدارک دیده است، تصریح کرد: برپایی میز خدمت در مصلاهای نماز جمعه، دیدار با مردم روستایی، عشایر و کشاورز، دیدار با مراجع و مسئولان استانی از برنامه‌ها در این ایام خواهد بود.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان و عشایر گفت: این صندوق نقش اساسی را در عدالت اجتماعی و فقرزدایی خواهد داشت و با گسترش چتر بیمه اجتماعی می‌توان تاثیرات آن را در کاهش فقرزدایی ببینیم.

وی با اشاره به تدوین برنامه 5 ساله راهبردی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان و عشایر ادامه داد: برنامه راهبردی بر اساس اسناد بالادستی تهیه شده است و مدار حرکت صندوق را در 5 سال آینده تعیین می‌کند و ما اصرار داریم بر اساس این برنامه حرکت کنیم و این برنامه می‌تواند موجب پایداری صندوق باشد.

مدیرعامل تامین اجتماعی: 800 هزار کارگر ساختمانی در کشور بیمه شدند

برقراری با اشاره به برخی از چالش‌ها و مشکلات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر در سنوات گذشته افزود: ما باید بتوانیم منابع و مصارف صندوق را تراز کنیم و رویکرد ما تحول‌گرایی و بر اساس برنامه محوری در صندوق خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به دیدار با استانداران استان‌های مختلف کشور تصریح کرد: بنده تا به امروز به 12 استان سفر کرده‌ام و تفاهمنامه‌هایی با استانداری‌های مختلف در ارتباط با پوشش بیمه‌ای اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر انجام شده است و این روند ادامه خواهد داشت.

برقراری همچنین از افزایش سطح درآمدی صندوق بیمه کشاورزان عشایر و روستائیان اشاره کرد و گفت: امسال سطوح درآمدی به 60 درصد رسید و سال آینده نیز پیشنهاداتی را مطرح کرده‌ایم که از رقم امسال بیشتر خواهد شد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان و عشایر به پرداخت وام قرض‌الحسنه به بیمه شدگان این صندوق اشاره کرد و ادامه داد: پرداخت 22 هزار فقره با کارمزد صفر درصد در دستور کار قرار گرفته است و اعتبار در این بخش 96 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

وی همچنین به پوشش بیمه تکمیلی مستمری‌بگیران صندوق اشاره کرد و افزود: این طرح نیز به صورت پایلوت در سه استان آذربایجان شرقی، اصفهان و همدان در حال اجراست و در آینده نیز بنا داریم با پایش انجام شده در ارتباط با بیمه تکمیلی آن را در سایر استانها عملیاتی کنیم.

برقراری افزایش 40 درصدی پرداختی به مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان را یکی دیگر از اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: از زمان استقرار دولت آقای رئیسی تا به امروز 424 هزار و 188 نفر عضو جدید این صندوق شدند که این آمار معادل سه الی چهار سال دولت‌های گذشته خواهد بود.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان و عشایر با اشاره به اینکه بر اساس آمار سال 1395؛ جامعه آماری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر 25 میلیون نفر اعلام شده بود گفت: کشاورزان، روستائیان و عشایر و جمعیت شهرهای زیر 20 هزار نفر جامعه هدف این صندوق هستند و پیش‌بینی می‌شود هم اکنون جامعه هدف این صندوق به 30 میلیون نفر رسیده باشد.

وی در خصوص شرایط عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر گفت: این افراد می‌توانند از سن 18 سالگی و تا سقف 50 سالگی تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان قرار گرفته و از خدمات مختلف این صندوق بهره ببرند.

برقراری با بیان اینکه در حال حاضر 2 میلیون نفر عضو صندوق کشاورزان و روستائیان و عشایر هستند، ادامه داد: این جمعیت 25 درصد از جامعه هدف ما را تشکیل می‌دهد و بنا داریم با حضور در شهرستان‌ها و روستاها تعداد بیمه‌شدگان را افزایش بدهیم.

وی با بیان اینکه سطوح درآمدی بیمه شدگان صندوق از سال 86 تا 94 هیچ‌گونه افزایشی نداشته است تصریح کرد: در سنوات گذشته نیز این افزایش بین 20 تا 30 درصد بود و برای نخستین بار در سال گذشته این سطوح درآمدی 60 درصد افزایش پیدا کرد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان و عشایر ضمن تقدیر و تشکر از دولت آیت‌الله رئیسی و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستائیان و عشایر گفت: وزیر تعاون نیز به این قشر و جامعه هدف صندوق عنایت ویژه‌ای دارند و با تلاش‌ها و برنامه‌ریزی بتوانیم تعداد بیمه شدگان را افزایش بدهیم. در حال حاضر تعداد مستمری‌بگیران این صندوق 169 هزار و 29 نفر است که از این تعداد 25 هزار و 501 نفر سالمندان مستمری‌بگیر هستند.

وی خاطرنشان کرد: در لایحه بودجه 1402 دولت نیز افزایش 165 درصدی برای اعتبارات صندوق در سال آینده پیش بینی شده است.