پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

افزایش ظرفیت ایستگاه برق خفر / لزوم همکاری مشترکان برای عبور از تابستان

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
افزایش ظرفیت ایستگاه برق خفر / لزوم همکاری مشترکان برای عبور از تابستان

معاون بهره‌برداری و سخنگوی شرکت برق منطقه‌ای استان فارس گفت: با هدف پاسخگویی مناسب به رشد بار به دلیل افزایش تعداد مشترکان در شهرستان خفر، ظرفیت ایستگاه 60/20 کیلوولت این شهرستان از 45 به 60 مگاولت‌آمپر افزایش داده شد.

مهدی توکلی، یکشنبه 19 اردیبهشت در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه افزایش ظرفیت ایستگاه 63.20 کیلوولت خفر، منجر به افزایش قابلیت اطمینان و پایداری شبکه و پاسخگویی مناسب به نیاز مشترکان خواهد شد، لزوم صرفه جویی و مصرف بهینه برای گذر از تابستان را متذکر و یادآور شد: علاوه بر اینکه همواره مصرف بهینه باید مد نظر باشد و در همه سطوح رعایت شود، با مدیریت بار و افزایش ظرفیت برخی از پست ها نیز می توان به عبور از روزهای گرم سال کمک کرد.

وی با بیان اینکه پهنه های صنعتی و مشترکان کشاورزی در جنوب استان فارس و شهرستان خفر نیاز به تامین برق پایدر در همه روزهای سال، به ویژه در روزهای گرم تابستان دارند، افزود: این تغییر در پست 63.20 خفر می‌تواند پاسخگوی نیازهای منطقه باشد.

توکلی اضافه کرد: با توجه به افزایش دمای هوا و تداوم آن در روزهای آینده، صرفه جویی در میزان مصرف برق توسط مشترکین ضرورت دارد. صنعت برق به عنوان یکی از صنایع زیربنایی، تمام تلاش خود را برای تأمین برق مطمئن و پایدار انجام می‌دهد و از هیچ کوششی در جلب رضایت مشترکین دریغ نمی‌کند.

به گفته وی، همکاری مشترکین در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، تجاری، اداری و خانگی در برنامه‌های مدیریت مصرف برق سال 1400 بسیار ارزشمند است و انتظار می رود با تداوم این همکاری اوج مصرف تابستان 1400 بدون مشکل جدی سپری شود.

توکلی در عین حال نسبت به افزایش مصرف برق در تابستان پیش رو هشدار داد و افزود: به دلیل کاهش میزان بارندگی ها زمستان سال گذشته و بهار امسال و فرارسیدن گرمای زودرس، قطعا با افزایش مصرف برق مواجه هستیم.

معاون بهره برداری و سخنگوی شرکت برق منطقه ای استان فارس، تنظیم دمای وسایل سرمایشی بر روی 24 درجه، استفاده نکردن از وسایل برقی پرمصرف غیرضروری در ساعات پیک بار و نهایت استفاده از نور طبیعی روز و استفاده نکردن از لامپ های پرمصرف برای تأمین روشنایی را موثرترین راهکارها برای رعایت الگوی مصرف و کاهش هزینه برق مصرفی دانست.

توکلی یادآور شد که ساعات پیک یا اوج بار شبکه برق مربوط به فصل تابستان بوده و معمولا زمان بین 12 تا 17 و 19 تا 23 را شامل می‌شود.

انتهای پیام