جمعه 10 فروردین 1403

افزایش هزینه تولید فیلم سینمایی؛ دقیقه‌ای 100 میلیون تومان!

وب‌گاه تابناک مشاهده در مرجع
افزایش هزینه تولید فیلم سینمایی؛ دقیقه‌ای 100 میلیون تومان!

دو عامل تورم و گسترش روزافزون تولید سریال برای شبکه نمایش خانگی با بودجه‌های کلان، باعث شده هزینه تولید فیلم‌های سینمایی سر به فلک بکشد، به گونه ای که بودجه یک فیلم دارای استاندارد‌های فنی و کیفی قابل قبول، دست‌کم هشت میلیارد تومان است و یک فیلم دارای گروهی از بازیگران مطرح، دست کم 15 میلیارد تومان هزینه در پی دارد.

دو عامل تورم و گسترش روزافزون تولید سریال برای شبکه نمایش خانگی با بودجه‌های کلان باعث شده هزینه تولید فیلم‌های سینمایی سر به فلک بکشد و بودجه یک فیلم دارای استانداردهای فنی و کیفی قابل قبول، دست‌کم هشت میلیارد تومان است و یک فیلم دارای گروهی از بازیگران مطرح دست کم 15 میلیارد تومان هزینه در پی دارد.

به گزارش «تابناک»؛ دقیقه‌ای 100 میلیون تومان؛ این تازه‌ترین برآوردها از تولید یک اثر دارای استانداردهای فنی و کیفی است که دست کم نظر منتقدین را به خود جلب کند. اگر یک فیلم سینمایی با زمان حداقلی 80 دقیقه تولید شود، اکنون باید دست کم هشت میلیارد تومان سرمایه گذاری برای آن صورت پذیرد. البته یکی از تهیه کنندگان گفت می‌توان هزینه تولید را همچنان با تولید سریع و کاهش زمان تولید و فیلمبرداری حداقل 3 دقیقه در هر جلسه و ضبط در کمتر از 30 جلسه به شدت کاهش داد اما مسلم است که این روش تولید به مدل فیلمسازی در ایران، خروجی باکیفیتی نخواهد داشت.