پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403

افزون بر 3 تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در یاسوج معدوم شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
افزون بر 3 تن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در یاسوج معدوم شد

یاسوج - ایرنا - معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ظرف ماه گذشته تاکنون، سه هزار و 334 کیلوگرم مواد خوراکی تاریخ مصرف گذشته و یا دارای عدم انطباق در نتایج آزمون معدوم شده است.

امام بخش قائدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مقدار مواد خوراکی فاقد پروانه ساخت، تاریخ مصرف گذشته و یا دارای عدم انطباق در نتایج آزمون به درخواست واحدهای تولیدی پس از طی مراحل قانونی و با حضور کارشناسان معاونت غذا و دارو یاسوج امحا شد.

وی افزود: این معدوم سازی حاکی از نگرش مناسب تولید کنندگان استان به منظور حفظ سلامت مصرف کنندگان بوده که به صورت داوطلبانه درخواست امحا محصولات و یا مواد اولیه موجود در انبارهای خود را کرده اند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از هم استانی ها خواست به منظور حفظ سلامت خود از خرید هرگونه کالای سلامت محور (شامل مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، دارویی، مکمل، فرآورده های طبیعی و سنتی) که فاقد پروانه بهداشتی ساخت یا برچسب اصالت و سلامت کالا هستند به طور جد خودداری کنند.

صبح امروز سه شنبه هفدهم تیرماه نیز بیش از 500 کیلو گرم شیرینی غیر بهداشتی و مقادیری کیسه آرد تاریخ مصرف گذشته واحد تولیدی در یاسوج کشف شد.

برای این واحد متخلف به دلیل استفاده از آرد و شیرینی تاریخ مصرف گذشته در چرخه تولید پرونده تخلفاتی تشکیل و به شعب تعزیرات حکومتی استان ارسال شد و کلیه محصولات این واحد معدوم شد.

*س_برچسب‌ها_س*