پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

افزون بر 200 هزار تن چغندر تحویل کارخانه قند جوین خراسان رضوی شد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
افزون بر 200 هزار تن چغندر تحویل کارخانه قند جوین خراسان رضوی شد

سبزوار - ایرنا - رییس اداره جهاد کشاورزی جوین در استان خراسان رضوی گفت: کشاورزان از آغاز فصل برداشت چغندرقند در مهر ماه تاکنون 202 هزار تن چغندر تحویل کارخانه قند این شهرستان داده‌اند.

علی اکبر قارزی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مقدار چغندر قند از چهار شهرستان خوشاب، جغتای، جوین و شاهرود تحویل کارخانه قند جوین شده است.

وی ادامه داد: شهرستان جوین، قطب تولید چغندر قند خراسان رضوی است که هم اینک پنج هزار و 322 هکتار سطح زیر کشت چغندر قند دارد و پیش بینی می شود 320 هزار تن محصول از آن برداشت شود.

رییس جهاد کشاورزی جوین با بیان این که عیار پایه چغندر قند 14 است و هر چه این عیار کمتر باشد از قیمت محصول کاسته می شود گفت: میانگین عیار چغندر قند جوین برای امسال 18.2 است که نسبت به سنوات گذشته افزایش داشته است.

قارزی اضافه کرد: با شروع فصل سرما و احتمال شرایط نامساعد جوی در شهرستان جوین، چغندرکاران نسبت به جمع آوری سریعتر و تحویل محصول خود به کارخانه قند اقدام کنند.

وی با بیان این که برداشت چغندرقند از اوایل مهر آغاز شده و تا پایان آذر ماه ادامه دارد افزود: کشاورزان سال گذشته 247 هزار تن محصول چغندر به کارخانه قند جوین تحویل دادند.

وسعت زمینهای باغی و زراعی جوین 35 هزار هکتار و محصولات عمده آن گندم، جو، چغندر قند، زیره، پیاز، هندوانه و پسته است و این شهرستان 12 هزار بهره‌بردار در بخش‌های کشاورزی، باغداری، دامپروری و طیور دارد.

نقاب مرکز شهرستان جوین در 320 کیلومتری غرب مشهد واقع است.

*س_برچسب‌ها_س*