شنبه 1 اردیبهشت 1403

اقتصادی وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادی وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: هفته گذشته زمزمه‌های امیدوارکننده‌ای مبنی بر حل پرونده FATF شنیده شد و برخی خبرهای غیررسمی حاکی از تلاش دولت رئیسی برای مهیاکردن شرایط پذیرش FATF و حل این معضل جدی است.

دولت آمریکا دوشنبه با فروش سلاح به سه کشور اروپایی انگلیس، فنلاند و لیتوانی موافقت کرد.

اقتصادنیوز: معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی چندی پیش اعلام کرد: حدود 70 هزار نفر کمبود نیروی پرستاری در تمام بخش‌ها وجود دارد.» با وجود این جای خالی چشم‌گیر، هر روز پرستاران بیشتری چمدان سفر را می‌بندند و از ایران می‌روند.

اقتصادنیوز: محمدمهاجری فعال سیاسی اصولگرا در یادداشت امروز خود در اعتماد به بحث مخالفت مرحوم محمدتقی مصباح یزدی با تحزب پرداخته است.

عمر حمزه دراغمه، از رهبران اسیر جنبش حماس و اهل شهر طوباس در کرانه باختری، شامگاه دوشنبه، در زندان «مجدو» رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

اقتصادنیوز: فارین پالسی با اشاره به چند گزاره نوشته که امروز برخلاف گذشته نفوذ شبکه های اطلاعاتی و پرورش جاسوسان به بازیگران بزرگ محدود نمی شود و قدرت های میانه نیز تلاش دارند تا با تکیه بر این اهرم منافعشان را محقق کنند.

رئیس دفتر جنبش مقاومت اسلامی حماس در پیامی مکتوب در واکنش به انفعال کشورهای اسلامی و عربی در قبال جنایت‌های اشغالگران صهونیست علیه مردم غزه خطاب به رهبران آنها افزود: چقدر باید خون فلسطینی ریخته شود تا اقدامی کنید.

اقتصادنیوز: یکی از موارد ممنوعه در اوقات شب این است که نوشیدنی‌ها و خوراکی‌هایی که حاوی کافئین هستند نخوریم.

اقتصادنیوز: یکی از رهبران اسیر جنبش حماس شامگاه امروز دوشنبه، در زندان «مجدو» رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

اقتصادنیوز: آمریکا از آزادی 2 اسیر صهیونیستی توسط حماس با انگیزه بشردوستانه استقبال کرد و گفت که از این بابت «بسیار خشنود» است.

اقتصادنیوز: برق بیمارستان الاندونیسی (اندونزیایی) از مهم‌ترین بیمارستان‌های نوار غزه به علت نبود سوخت قطع شد.

اقتصادنیوز: وزارت دفاع آمریکا در پی افزایش حملات بر نیروهای امریکایی در عراق و سوریه، به گمانه‌زنی‌ها در مورد دست داشتن مستقیم ایران در این حملات پاسخ داد.

اقتصادنیوز: منابع خبری دوشنبه شب اعلام کردند که رژیم صهیونیستی باردیگر امشب (دوشنبه) به مناطقی از جنوب لبنان حمله کردند.

اقتصادنیوز: در حالی که اسرائیل خود را برای حمله زمینی به غزه آماده می کند، گروهی از تحلیلگران حوزه نظامی با اشاره به پیچیدگی های جغرافیایی و جمعیتی این نوار باریک نسبت به پیامدها و هزینه های سنگین چنین حمله ای به تل آویو هشدار داده اند.

اقتصادنیوز: هیچ سازه مصنوعی روی کره زمین به اندازه اهرام مصر رمزآلود نیست.