چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

امدادرسانی هلال احمر به بیش از 3100 نفر در برف، کولاک و آبگرفتگی

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
امدادرسانی هلال احمر به بیش از 3100 نفر در برف، کولاک و آبگرفتگی

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به 3184 نفر از افراد متاثر از آبگرفتگی و برف و کولاک در 22 استان کشور خبر داد.

مرتضی مرادی‌پور در تشریح گزارش اقدامات انجام شده از سوی امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درپی وقوع آبگرفتگی و کولاک و برف در نقاط مختلف کشور گفت: از روز گذشته تا ساعت 20 امشب در مجموع 24 استان کشور تحت تاثیر بارش برف و باران قرار داشت که از این تعداد در 81 منطقه شامل 69 محور، سه شهر، هشت روستا و یک بخش عشایری در 66 شهرستان از 22 استان کشور عملیات امدادی از سوی امدادگران انجام شده است.

وی درباره استان‌های نیازمند خدمات امدادی در این مدت نیز گفت: امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در 22استان شامل آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، البرز، ایلام، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قروین، کردستان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، لرستان، مازندران، مرکزی و همدان عملیات امدادی انجام داده‌اند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در مجموع این ماموریت‌های امدادی به 3184 نفر امدادرسانی شده است، گفت: 503 امدادگر در پوشش 149 تیم عملیاتی در این ماموریت‌ها مشارکت داشتند که این آمار جدای از آمار امدادرسانی در حادثه زلزله خوی است.

مرادی‌پور با بیان اینکه 42 نفر نیز از سوی امدادگران در حوادث ناشی از آبگرفتگی و کولاک و برف اسکان اضطراری داده شدند، گفت: هفت نفر از آسیب دیدگان نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی از رهاسازی 319 دستگاه خودروی گرفتار در برف و یخبندان نیز خبر داد و گفت: آماده‌باش امدادگران در این استان‌ها همچنان ادامه دارد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری