چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

امروز 80 هزار واحد مسکن محرومین در 15 شهرستان گیلان واگذار شد

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
امروز 80 هزار واحد مسکن محرومین در 15 شهرستان گیلان واگذار شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه به بهرهبرداری همزمان 80 هزار واحد مسکن محرومین در 15 شهرستان به صورت تصویری با پایلوت گیلان طی امروز خبر داد و عنوان کرد: 80 هزار واحد از 140 هزار واحد مسکن محرومین را افتتاح کردیم.

محمدباقر نوبخت در حاشیه افتتاح مرکز فناوری و کسب و کار گیلان در گفت و گو با خبرنگاران، با بیان اینکه امروزه با ساز و کارهای سنتی نمیتوان کسب و کار را توسعه داد و اشتغال ایجاد کرد، گفت: برای رونق کسب و کار باید از شرکتهای دانشبنیاد استفاده کنیم.

وی با اشاره به تاکید شهرکهای صنعتی بر بهرهگیری از کسب و کارهای دانشبنیان، افزود: شرکت شهرکهای صنعتی گیلان این مهم را دنبال کرد و مرکز فناوری و کسب و کار را به بهرهبرداری رساند تا بتواند فناوریهای لازم کسب و کار را در اختیار کارآفرینان قرار دهد و در نهایت شاهد افزایش بهرهوری و جهش تولید باشیم.

معاون رئیس جمهور، در ادامه به دیگر دستاوردهای سفر یک روزه خود به گیلان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه موفق به افتتاح ساختمان کتابخانه مرکزی رشت شدیم و نصب کتاب و تجهیزات طی ماههای آتی صورت میگیرد.

نوبخت اضافه کرد: پیش از انقلاب قسمتی از پارک ملی شهر رشت را به ساختمان استانداری اختصاص داده بودند که مورد اعتراض بزرگان و افراد صاحب نظر شهر بود لذا از این فضا که دیگر کاربری پارک و امور رفاهی را نداشت، برای کتابخانه استفاده کردیم که یک امر فرهنگی است.

وی همچنین به بهرهبرداری همزمان 80 هزار واحد مسکن محرومین در 15 استان به صورت تصویری با پایلوت گیلان طی امروز خبر داد و عنوان کرد: 80 هزار واحد از 140 هزار واحد مسکن محرومین را افتتاح کردیم. این واحدها با پشتیبانی سازمان برنامه و بودجه، اجرای بنیاد مسکن و بهرهبرداری کمیته امداد برای مددجویان تحت پوشش خود و بهزیستی در دستور کار است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه، از پرداخت 4000 میلیارد تومان به صورت نقد و 6400 میلیارد تومان تسهیلات کمبهره جهت ساخت مسکن محرومین خبر داد و گفت: دولت به جای افرادی که قدرت مالی تامین مسکن را ندارند، هزینه ساخت این واحدها را پرداخت میکند.

وی توجه به محرومان را مورد تاکید امام و رهبری و نظام دانست و عنوان کرد: دولت در کنار احداث راهآهن و آزادراه و... غافل از حال محرومان نیست.

انتهای پیام