جمعه 31 فروردین 1403

امضاء تفاهم همکاری مشترک علمی دانشگاه علامه طباطبائی با دانشگاه «جین سو» چین

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
امضاء تفاهم همکاری مشترک علمی دانشگاه علامه طباطبائی با دانشگاه «جین سو» چین

روسای دانشگاه علامه طباطبائی و دانشگاه «جین سو» چین در دیدار و گفتگوی مجازی در خصوص همکاری های مشترک علمی به توافق رسیدند.

به گزارش ایسنا، در این دیدار که با ابتکار دکتر عباسعلی وفایی رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران ترتیب یافته بود، دکتر حسین سلیمی و دکتر چین‌خه روسای دانشگاه های علامه طباطبائی و دانشگاه جین سو در استان جی لین چین در زمینه همکاری های علمی مشترک گفتگوهایی انجام داده و زمینه های مشترک همکاری را بررسی کردند.

راه اندازی مرکز ایران شناسی در دانشگاه جین سو، تعریف پروژه های پژوهشی مشترک در قالب ابتکار کمربند و راه، اجرای برنامه های تبادل استاد و دانشجو در زمینه رشته های زبان چینی و زبان فارسی، ترجمه منابع دست اول درباره دو کشور به زبان های چینی و فارسی، برگزاری کلاس های مجازی ویژه استادان و دانشجویان دو کشور، اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان ایرانی و اعطای تخفیف در شهریه به دانشجویان چینی و نیز شرکت دانشجویان زبان چینی در کلاس های مرکز آموزش زبان فارسی (آزفا) در دانشگاه علامه طباطبائی از مهم ترین محورهای این توافق بود.

بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی، مسئولین دو دانشگاه در این نشست بر لزوم گسترش همکاری‌های علمی میان دو کشور و تمدن بزرگ آسیایی برای تقویت پیوندهای قاره‌ای نیز تأکید کردند.

انتهای پیام